Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 25-44 av 2193
-
An Investigation into 10th Grade EFL Textbook Tasks and to What Extent They Promote Critical and Meaningful Learning
(Master thesis, 2019)This thesis presents an analysis of three English as a Foreign Language (EFL) 10th grade textbooks and to what extent their tasks related to sustainable development promote critical and meaningful learning. The study has ... -
An investigation of critical thinking and media influence among Norwegian EFL learners: Media representations of class.
(Master thesis, 2019)This thesis is an exploration of practices, perceptions and media influence in one group-specific case. Adolescents’ involvement in digital technology and media is widely discussed today. One of the aims of this study is ... -
Analyse av læreverk i matematikk med fokus på relasjonell forståelse
(Bachelor thesis, 2018) -
Analysis of EFL textbooks for lower secondary school: How effectively do new EFL textbooks in lower secondary schools facilitate intercultural competence and accommodate LK20 guidelines about intercultural competence?
(Master thesis, 2021)This Master’s thesis in Education is written in the field of English didactics and presents an analysis of how effectively Norwegian 8th grade English as a foreign language (EFL) textbooks facilitate the development of ... -
Andrespråkselevar og norsk morfologi – ein korpusbasert studie
(Master thesis, 2019)Føremålet med denne studien har vore å finne ut korleis andrespråkselevar meistrar bøyingskategoriane i dei tre største ordklassane i norsk. Som følgje av aukande innvandring til Noreg, vert det stadig fleire elevar i ... -
Anerkjennelse av ettåringenes kroppslige uttrykk i barnehagen
(Bachelor thesis, 2012) -
Antecedents of students’ self-regulatory strength in technology-rich school environments
(Journal article; Peer reviewed, 2016)The internet activity of adolescents has increased to a considerable extent over the past few years. A key question is how students are able to regulate their study efforts in technology-rich classrooms. With the introduction ... -
Antecedents of youth’s beliefs about agency and online learning
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Developing students’ digital skills and self-confidence in their ability to purposefully use online learning opportunities is considered important for achieving educational objectives. This study empirically explores ... -
Antirasisme etter Auschwitz: Didaktiske refleksjoner om Holocaust som antirasistisk verktøy i den norske skolen
(Doctoral thesis, 2022)Siden årtusenskiftet har historien om Holocaust vært en sentral del av norske skolemyndigheters beskrivelse av arbeidet mot rasisme. Denne sammenkoblingen har konkret betydd at undervisning om Holocaust er løftet frem fra ... -
Anvendelsen av Noomer i matematikkundervisningen av tallmengder
(Master thesis, 2017-05-15)DragonBox Numbers har som mål å bedre tallforståelse til barn, i alderen 4-8. år, gjennom å spille et digitalt spill. Appen er basert på figurer som kalles Noomer. Utvikleren av DragonBox har et prøveprosjekt i en kommune ... -
Arbeid med avfall i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019) -
Arbeid med materialer i et kunst- og bærekraftperspektiv
(Bachelor thesis, 2020) -
Arbeidsfordeling mellom barnehagelærar og pedagogisk leiar på småbarnsavdeling
(Bachelor thesis, 2020) -
"Argh, even my kid is digitalised!" Commercial apps' effect on parent-teacher communication
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Researchers argue that Norwegian kindergarten teachers’ autonomy and professional latitude today are under pressure as the sector’s market orientation has led kindergartens to compete over customers. This can alter ... -
Argumentasjon i regnefortellinger : En analyse av 3. klassingers argumentasjon når de arbeider med regnefortellinger
(Master thesis, 2019)I kjerneelemtene for den nye læreplanen, Læreplan for Kunnskapsløftet 2020, som kommer neste høst viser føringer på at argumentasjon blir en større del av matematikkundervisningen. Innholdet i læreplanen for matematikkfaget ... -
Argumentasjon og regnefortellinger - En analyse av elevers argumentasjon i og om deres egne regnefortellinger
(Master thesis, 2019)I dette prosjektet har jeg deltatt i forskningsgruppen LATACME, i underprosjektet Produksjon av regnefortellinger for å fremme matematisk forståelse. Forskningsgruppen undersøker argumentasjon i regnefortellinger. Mitt ... -
Argumentasjon og tallforståelse
(Master thesis, 2019)I denne studien har hensikten vært å søke innsikt i samspillet mellom argumentasjon og tallforståelse. For å søke innsikt er det foretatt en kvalitativ studie hvor fire elever fra 3.klasse har deltatt. Elevene har arbeidet ... -
Argumenterande skriving i ungdomsskulen
(Bachelor thesis, 2018) -
Article use in the writing of young Norwegian EFL learners: a corpus-based study
(Master thesis, 2019)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan unge norske elever bruker artikler (a, an, the, zero article) i engelsk skriftlig. Oppgaven er en korpus-basert studie som bruker korpuset Corpus of Young Learner ...