Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 1972-1991 av 2193
-
Towards a typology of improvisation as a professional teaching skill: Implications for pre-service teacher education programmes
(Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Traces of sustainability in food practices in a Norwegian kindergarten
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Food and meals in early childhood education and care (ECEC) settings play a vital role in health promotion and sustainable development because they constitute a significant part of the children’s total diet and considerably ... -
Training Master’s Thesis Supervisors within a Professional Learning Community
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Completion of a master’s degree has changed significantly from being the specific responsibility of the candidate and his/her supervisor to being the responsibility of the whole educational institution. As a consequence, ... -
Trauma or not Trauma: that’s the Question : Traumekompetanse i den norske skulen
(Bachelor thesis, 2019)Målet med oppgåva var å sjå etter generelle tendensar for korleis tilsette ved skular vurderer sin eigen kompetanse kring barn med traume. Samtidig ville vi sjå om skulen sin traumekompetanse og dei tilsette sine eigne ... -
Traumebevisst tilnærming i skolen: en litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2019) -
Treng du ei hand å halde i, kan du halde i mi
(Bachelor thesis, 2023)This bachelor thesis is about children in grief. We wanted to investigate: How does a leading kindergarten teacher work with children who experience grief? Through our investigation we have studied theories on how children ... -
Trenger lærere masterutdanning? Argumenter og perspektiver i debatten om innføring av femårig lærerutdanning
(Master thesis, 2020)Våren 2014 presenterte Solberg-regjeringen den nye masterutdanningen for lærerutdanningen, og de fireårige grunnskolelærerutdanningene ble utvidet til femårige masterprogram i 2017. Ifølge mastergradskravet må alle ... -
De trenger veldig mye ros når de gjør noe bra : skoleassistenten i møte med elever som viser problematferd på barnetrinnet
(Master thesis, 2009)Bakgrunn og formål: Tall fra Grunnskolens Informasjonssystem på Internett (GSI), viser at tallet på assistenter som arbeider med elever med spesielle behov har økt mye det siste tiåret. Mange av disse elevene viser ... -
Trivsel i kroppsøving – en gruppe læreres refleksjoner og erfaringer
(Master thesis, 2023)Fysisk aktivitet blant barn og unge anses som nødvendig og har flere helsefordeler. Kroppsøvingsfaget er en viktig bidragsyter for å fremme glede gjennom bevegelse hos grunnskoleelever. Faget har som oppgave å bidra til ... -
Trivsel i kroppsøvingsfaget: En kvantitativ undersøkelse av ungdomsskoleelevers trivsel
(Bachelor thesis, 2016) -
Trivsel på barneskulane på Vestlandet
(Bachelor thesis, 2019) -
Trust, Corruption, and Tax Compliance in Fragile States: On a Quest for Transforming Africa into Future Global Powerhouse
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This study explores the complex relationship between trust, corruption, and tax compliance in fragile states. It examines factors influencing public trust in three government branches: the ruling party (a proxy for the ... -
«Trygg start på livet i barnehagen»
(Bachelor thesis, 2015)I Rammeplanen står det: «Barn har rett til omsorg og nærhet. For barnehagen er det en primæroppgave å gi omsorg og nærhet og sørge for at barna ut fra alder og individuelle forutsetninger blir møtt med lydhørhet, innlevelse ... -
Trygg tilknyting i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019) -
Trygg tilknytning med de yngste barna i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023) -
Trygg tilknytning med de yngste barna i barnehagen
(Bachelor thesis, 2016-05-31)I mi bacheloroppgave har jeg valgt å fokusere på trygg tilknytning med de yngste barna i barnehagen. Målet mitt var å finne ut hva trygg tilknytning er, hvilken betydning det har for de yngste barna, og hvordan det blir ... -
Trygg tilknytning, en forutsetning for barns livsmestring.
(Bachelor thesis, 2017) -
Tverrfagleg innovasjonscamp for ingeniør- og sjukepleiestudentar
(Lecture, 2018) -
Tverrfagleg samhandling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019) -
Tverrfaglighet og dybdelæring – med naturen som læringsarena i kunst og håndverk og naturfag
(Bachelor thesis, 2019)