Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrutle, Elida
dc.date.accessioned2012-06-27T07:50:15Z
dc.date.available2012-06-27T07:50:15Z
dc.date.issued2012-06-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/152185
dc.description.abstractFormål: Formålet med denne oppgaven er å finne ut hvorfor tre bestemte jenter velger å trekke seg vekk fra kroppsøvingsfaget. Jeg vil også finne ut hva som kan gjøres for å motvirke dette. Forskningsspørsmål: Hvorfor velger tre ungdomsskolejenter å trekke seg vekk fra kroppsøvingsfaget? Metode: Jeg har valgt å benytte et kvalitativt intervju for å besvare mitt forskningsspørsmål. Her deltok tre 10.klasse jenter. Jeg har også benyttet meg av tidligere forskninger som samsvarer med min problemstilling. Resultat: Resultatene viser til ulike utfordrende dimensjoner i kroppsøvingsfaget. Konkurranser, fellesgymnastikk, timens innhold, klassemiljø, garderoben og læreren kan nevnes som eksempler på årsaker til mangel på trygghet. Elevene opplever dermed også mangel på mestring og mestringsglede. Konklusjon: Resultatene fra forskningsspørsmålet indikerer på mangel på trygghet i klassen. Ved at læreren fokuserer på mindre konkurranser, mer lek, mer øving, mer ønsket aktivitet, mer jenter for seg, mindre grupper, mestring og tilpasset opplæring kan dette påvirke elevenes opplevelse av trygghet og deltagelse i kroppsøving.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectPedagogikkno_NO
dc.subjectElevkunnskapno_NO
dc.titleUnnvikende atferd i kroppsøvingno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel