Arbeidserfaring som ballast i organisasjons- og ledelsesstudier: Læreprosesser for studenter med lite eller ingen arbeidserfaring sammenlignet med studenter med mer omfattende arbeidserfaring
dc.contributor.author | Gjøsæter, Åge | |
dc.date.accessioned | 2012-08-21T08:02:02Z | |
dc.date.available | 2012-08-21T08:02:02Z | |
dc.date.issued | 2012-08-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/151430 | |
dc.description.abstract | Det sentrale poenget i paperet er at arbeidserfaring fremstår som en sentral byggestein for læreprosesser i organisasjons- og ledelsesfag. Uten arbeidserfaring blir studenter i større grad ført inn i deduktive læreprosesser uten nærhet til den kompleksitet som gjerne omgir utøvelse av reflektert ledelse innenfor en nærmere bestemt organisatorisk kontekst. Organisasjons- og ledelsesstudier uten arbeidserfaring som ballast blir i større grad preget av overflatelæring i form av å lære om organisasjon og ledelse enn av dybdelæring i form av at studentene utvikler et reflektert forhold til hvordan og hvorfor. Implikasjoner for organisasjons - og ledelsesstudier innenfor høyere utdanningsinstitusjoner drøftes avslutningsvis. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.title | Arbeidserfaring som ballast i organisasjons- og ledelsesstudier: Læreprosesser for studenter med lite eller ingen arbeidserfaring sammenlignet med studenter med mer omfattende arbeidserfaring | no_NO |
dc.type | Report | no_NO |