Show simple item record

dc.contributor.authorGjøsæter, Åge
dc.date.accessioned2012-08-21T08:02:02Z
dc.date.available2012-08-21T08:02:02Z
dc.date.issued2012-08-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/151430
dc.description.abstractDet sentrale poenget i paperet er at arbeidserfaring fremstår som en sentral byggestein for læreprosesser i organisasjons- og ledelsesfag. Uten arbeidserfaring blir studenter i større grad ført inn i deduktive læreprosesser uten nærhet til den kompleksitet som gjerne omgir utøvelse av reflektert ledelse innenfor en nærmere bestemt organisatorisk kontekst. Organisasjons- og ledelsesstudier uten arbeidserfaring som ballast blir i større grad preget av overflatelæring i form av å lære om organisasjon og ledelse enn av dybdelæring i form av at studentene utvikler et reflektert forhold til hvordan og hvorfor. Implikasjoner for organisasjons - og ledelsesstudier innenfor høyere utdanningsinstitusjoner drøftes avslutningsvis.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleArbeidserfaring som ballast i organisasjons- og ledelsesstudier: Læreprosesser for studenter med lite eller ingen arbeidserfaring sammenlignet med studenter med mer omfattende arbeidserfaringno_NO
dc.typeReportno_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record