dc.contributor.author | Fletcher, Marie Chr. | |
dc.date.accessioned | 2011-02-16T08:23:06Z | |
dc.date.available | 2011-02-16T08:23:06Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/150655 | |
dc.description | Masteroppgave i spesialpedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Institutt for spesialpedagogikk
UNIVERSITETET I OSLO
November 2010 | |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven handler om hvordan barn med tilknytningsvansker blir oppdaget i barnehage, og hvordan barnehagen kan være en trygg base. Tall fra Statistisk Sentral Byrå viser at i 2009 hadde 270.175 barn mellom 0-6 år barnehagetilbud. Dessuten viser Kvello (2008) at 40 % av barnebefolkningen har tilknytningsvansker. Dette skulle tale for at vansken forekommer regelmessig i barnehagen.
Min problemstilling er som følgende:
På hvilken måte blir barn med tilknytningsvanker oppdaget i barnehagen og hvordan kan barnehagen være en trygg base?
I tillegg har jeg formulert fire forskningsspørsmål:
Hvilken bevissthet har barnehagen omkring forekomsten av tilknytningsvansker?
Hvilke observasjoner skaper grunn til bekymring?
Hvordan kan barnehagen være en trygg base?
Hvilket behov har informantene for økt kompetanse om tilknytningsvansker? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | tilknytning | en_US |
dc.subject | barn | en_US |
dc.title | ...Og sånne ting... : på hvilken måte blir barn med tilknytningsvansker oppdaget i barnehagen og hvordan kan barnehagen være en trygg base? | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200 | en_US |
dc.source.pagenumber | 103 s. | en_US |