Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMartinsen, Helen
dc.date.accessioned2010-01-18T12:54:42Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/150633
dc.description.abstractBakgrunn og formål: Tall fra Grunnskolens Informasjonssystem på Internett (GSI), viser at tallet på assistenter som arbeider med elever med spesielle behov har økt mye det siste tiåret. Mange av disse elevene viser problematferd. Assistenter kan på den ene siden bidra til at elever med spesielle behov blir bedre inkludert i skolen. En for tett relasjon mellom assistenter og elever kan imidlertid bidra til å hemme inkluderingen av denne elevgruppen. For elever som viser problematferd, er dessuten en høy voksenkompetanse viktig for å møte denne atferden på en hensiktsmessig måte. Formålet med denne undersøkelsen er å få mer kunnskap om hvordan assistenter møter elever som viser problematferd. Dette innebærer ikke å vurdere kvaliteten på det arbeidet assistentene gjør, men snarere å får en bedre forståelse av hvordan assistentene opplever, vurderer og forstår sin egen tilnærming til denne elevgruppen.en
dc.format.extent511601 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.titleDe trenger veldig mye ros når de gjør noe bra : skoleassistenten i møte med elever som viser problematferd på barnetrinneten
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel