Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJensen, Emilie Eide
dc.date.accessioned2012-12-14T08:32:26Z
dc.date.available2012-12-14T08:32:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/150329
dc.description.abstractDenne studien er gjort i forbindelse med studiet Global Knowledge, som en del av lærerutdanningen ved Høyskolen i Sogn og Fjordane. Hensikten har vært å finne ut hva tre zambiske lærere mener om “den gode lærer”, og forklare dette i en kulturell kontekst. Metoden jeg har brukt er kvalitativ, med intervjuer og observasjoner. Jeg har hatt en hovedinformant som har fått størst fokus, men har også intervjuet og observert to andre lærere. Hovedfunnene viser at det er fokus på å styrke elevenes svake sider, og motivere til hardt arbeid. Metodene som blir brukt for å oppnå disse målene er styrt av tekstbøkene til elevene. Mangelen på ressurser i skolen og ellers påvirker og begrenser mulighetene til læreren. Men da hovedfokuset til utdanningssektoren er å styrke lese- og skriveferdighetene i landet, kan en se på dette som et formålstjenlig fenomen.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleHva er en god lærer i følge tre grunnskolelærere i Livingstone? Og hvordan kan dette forklares kontekstuelt?no_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.source.pagenumber33 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel