Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergersen, Ane
dc.date.accessioned2008-07-24T08:53:55Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0806-1696
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/149431
dc.description.abstractI dette notatet presenteres norske erfaringer med fådelt metodikk, internasjonal forskning knyttet til fådelt metodikk/multigrade teaching og det gis en kort innføring i læringsteorier og metoder som kan ha relevans for fådelte skoler i Zambia. Jeg diskuterer hvordan fådelte skoler kan basere sin undervisning og eksistens på pedagogiske grunnlag mer enn på økonomi og nødvendighet. Gjennom å presentere internasjonale forskningsfunn og norske erfaringer har jeg påpekt noen utfordringer en må være klar over når en arbeider med fådelte skoler. Læreren må være veileder mer enn en kunnskapsformidler, elevene må lære å ta ansvar for egen læring gjennom elevaktive læringsformer og skolesystemet må være fleksibelt om du ønsker å lykkes i fådelte skoler. Gjennom min presentasjon av læringsteorier og metoder har jeg diskutert teorienes relevans for fådelte skoler og funnet eksempler med relevans til zambiske skoler. I konklusjonen trekker jeg fram noen forutsetninger som skal til for å lykkes med fådelt metodikk i Zambia.en
dc.format.extent1908533 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoengen
dc.relation.ispartofseriesHSF notaten
dc.relation.ispartofseries7/2004en
dc.subjectAvdeling for lærarutdanning og idretten
dc.subjectfådelt skoleen
dc.titleMultigrade teaching - for pedagogical reasons or only as a necessary model?en
dc.typeBooken
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel