Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
Høgskulen på Vestlandet [13000]
Nye registreringer
-
Use of a mobile application for learning evidence-based practice: A multi-method approach
(Doctoral thesis, 2024)Introduction Evidence-based practice (EBP) involves making informed decisions about the best patient care. Practicing and learning EBP is guided by the following five steps: asking questions (Ask), searching for research ... -
Læreres fortellinger fra kulturelt mangfoldige klasserom – monokulturelle eller interkulturelle?
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Å øve på observasjon som kjernepraksis i lærerutdanningen. Lærerstudenters erfaringer med observasjon som verktøy i første studieår
(Chapter; Peer reviewed, 2021)Dette kapitlet er en kvalitativ casestudie basert på empiri fra et fokusgruppeintervju og analyser av studenters refleksjonstekster. Temaet er observasjon som metode i lærerutdanningen trinn 1–7. Studien handler om hvordan ... -
Lærerstudenters arbeid med planlegging av utforskende undervisning i skolen. Erfaringer med bruk av 5E modellen i alle fag.
(Chapter; Peer reviewed, 2021)I dette kapitlet presenteres erfaringer og funn fra et FoU-prosjekt om planlegging av utforskende undervisning ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskulen på Vestlandet (HVL). Deltakere var tredjeårsstudenter ved GLU 1–7 ... -
Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students
(Journal article, 2024)This article focus on AI chatbots' role in teaching and learning practices. The study was conducted by academic developers at the Western Norway University of Applied Sciences (HVL), in Norway. We explore students' perceptions ...