Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBørlie, Jørn Erik
dc.date.accessioned2023-12-21T13:48:19Z
dc.date.available2023-12-21T13:48:19Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3108646
dc.descriptionMaster i kreative fag og læringsprosesser Høgskulen på Vestlandet avd. Stord, MaCrelen_US
dc.description.abstractI dette aksjonsforskningsstudiet har jeg tatt for meg skapelsen av to videoressurser på trommer som har som mål å legge til rette for læring i et forsøk på å svare på spørsmålet: Hvordan kan instrumentalundervisningsvideoer i trommespill bli strukturert og produsert for å legge til rette for læring? Gjennom aksjonsforskning og tilbakemeldinger fra informanter gjennom kvalitative forskningsintervju og reflekterende arbeid har jeg kommet frem til at slike ressurser burde struktureres med omsyn til de semiotiske ressursene den er bygd opp av for å legge til rette for en kunnskapstransformasjon hos den som bruker den. I lys av sosialsemiotikken og design for læring ser jeg nærmere på hvordan slike ressurser burde gis form for å legge til rette for læring i både en uformell og formell læringssituasjon. Nøkkelord: Aksjonsforskning, musikk, design for læring, videolæring, trommer, multimodalitet, sosial semiotikken_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTrommeundervisning i HD: utvikling av videolæringsressurser gjennom aksjonsforskningen_US
dc.title.alternativeTeaching drums in HD: developing video learning resources through action researchen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMACREL-OPGen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal