Merkevarebygging – mer enn bare trender og visuell identitet - En komparativ casestudie av multibrand-butikkene HEIM, INFINITY og KONTUR
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3100909Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
I dagens konkurransedyktige marked er det avgjørende for bedrifter å fokusere på merkevarebygging. En velutviklet merkevare kan hjelpe bedrifter med å skille seg ut i markedet, tiltrekke seg kunder og skape lojalitet. For små og mellomstore bedrifter kan det være spesielt utfordrende å overleve i et marked som er preget av sterk konkurranse. På bakgrunn av dette ønsket vi å undersøke hvordan multibrand butikkene HEIM, INFINITY og KONTUR bygger sine merkevarer. Vi har benyttet en kombinasjon av kvalitative og kvantitative metoder, med semistrukturerte dybdeintervjuer, andre tekstdata og spørreundersøkelser for å samle inn data. Våre funn indikerer at disse merkevarene fokuserer sterkt på kundeservice og bruk av sosiale medier for å overleve i markedet. De legger også stor vekt på å utvikle personlige relasjoner med kundene sine, noe som gir dem en konkurransefordel i forhold til større kjeder.