dc.contributor.author | Pollen, Roger Øye | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T05:53:55Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T05:53:55Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3091889 | |
dc.description | Master i læring og undervisning
Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett (FLKI)
Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking
2023 | en_US |
dc.description.abstract | Som lærar har eg eit ønskje om å forstå kva som påverkar skrivinga og skriveutviklinga til elevar. Føremålet med denne masteroppgåva er å undersøkje mottakarmedvit i elevtekstar på ungdomsskulen. Problemstillinga blei undersøkt ved ein metodetriangulering av elevtekstanalyse og klasseromsobservasjon. Forskingsdesignet er kvalitativ tekstanalyse og observasjon av to skriveinstruksar for å forstå val ungdomsskuleelevar har gjort i sin skriveprosess. Oppdraget elevane fekk var å skrive ein tekst om ungdommar sitt klima og miljø-ansvar som skal publiserast på ein klimanettstad for ungdom. Den konstruerte «fiktive» mottakaren er eksplisitt gjort greie for i oppgåva, samstundes som oppgåva forsøker å skape ein retorisk situasjon for elevane. Datamaterialet vart analysert og resulterte i nokre hovudfunn: Elevane adresserer to mottakarar: Den jamaldrande retoriske situasjonen og den «skulske» retoriske situasjonen. I tillegg er det primært to skrivehandlingar som dominerer blant elevane: Å beskrive og å overtyde. Vidare ser vi også at dei elevane som adresserer den jamaldrande mottakaren i hovudsak nyttar skrivehandlinga å overtyde, mens dei elevane som adresserer den skulske mottakaren nyttar å beskrive. | en_US |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.publisher | Høgskulen på Vestlandet | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Elevtekst | en_US |
dc.subject | Mottakarmedvit | en_US |
dc.subject | Retorisk situasjon | en_US |
dc.subject | Dobbeltbotna mottakarinstans | en_US |
dc.subject | Autentisk skrivesituasjon | en_US |
dc.title | Mottakarmedvit i elevtekstar på ungdomsskulen | en_US |
dc.title.alternative | Audience awareness in student texts at secondary school | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.description.localcode | MGUNO550 | en_US |