Show simple item record

dc.contributor.authorPollen, Roger Øye
dc.date.accessioned2023-09-26T05:53:55Z
dc.date.available2023-09-26T05:53:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3091889
dc.descriptionMaster i læring og undervisning Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett (FLKI) Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking 2023en_US
dc.description.abstractSom lærar har eg eit ønskje om å forstå kva som påverkar skrivinga og skriveutviklinga til elevar. Føremålet med denne masteroppgåva er å undersøkje mottakarmedvit i elevtekstar på ungdomsskulen. Problemstillinga blei undersøkt ved ein metodetriangulering av elevtekstanalyse og klasseromsobservasjon. Forskingsdesignet er kvalitativ tekstanalyse og observasjon av to skriveinstruksar for å forstå val ungdomsskuleelevar har gjort i sin skriveprosess. Oppdraget elevane fekk var å skrive ein tekst om ungdommar sitt klima og miljø-ansvar som skal publiserast på ein klimanettstad for ungdom. Den konstruerte «fiktive» mottakaren er eksplisitt gjort greie for i oppgåva, samstundes som oppgåva forsøker å skape ein retorisk situasjon for elevane. Datamaterialet vart analysert og resulterte i nokre hovudfunn: Elevane adresserer to mottakarar: Den jamaldrande retoriske situasjonen og den «skulske» retoriske situasjonen. I tillegg er det primært to skrivehandlingar som dominerer blant elevane: Å beskrive og å overtyde. Vidare ser vi også at dei elevane som adresserer den jamaldrande mottakaren i hovudsak nyttar skrivehandlinga å overtyde, mens dei elevane som adresserer den skulske mottakaren nyttar å beskrive.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectElevteksten_US
dc.subjectMottakarmedviten_US
dc.subjectRetorisk situasjonen_US
dc.subjectDobbeltbotna mottakarinstansen_US
dc.subjectAutentisk skrivesituasjonen_US
dc.titleMottakarmedvit i elevtekstar på ungdomsskulenen_US
dc.title.alternativeAudience awareness in student texts at secondary schoolen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGUNO550en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal