Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFløtra, Elias
dc.date.accessioned2023-09-06T12:08:20Z
dc.date.available2023-09-06T12:08:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3087750
dc.descriptionMaster i grunnskolelærerutdanningen 1. -7. trinn, Høgskulen på Vestlandet, campus Bergenen_US
dc.description.abstractI denne oppgaven har jeg undersøkt hvordan læreplanen legger til rette for undervisning om kritisk tenkning og sosiale medier i skolen. I læreplanen har jeg undersøkt spesielt hvordan den overordnede delen av læreplanen oppleves av profesjonsutøvere i skolen. I den overordnede delen av læreplanen har jeg først og fremst tatt for meg de grunnleggende ferdighetene og målet om tverrfaglighet som læreplanen legger til rette for. Videre har jeg undersøkt hvordan lærere forholder seg til sosiale medier og kritisk tenkning i sin undervisning. Her undersøkte jeg om lærere opplever sosiale medier som en ressurs eller en byrde i undervisningen. Jeg ønsker også å undersøke hvordan det undervises om sosiale medier i skolen. For å undersøke dette vil jeg gjennomføre en spørreundersøkelse og intervjuer med lærere i skolen. Dette datamaterialet vil jeg analysere opp mot relevant teori og eksisterende forskningen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectsamfunnsfagen_US
dc.subjectlærerplanenen_US
dc.subjectSoMeen_US
dc.subjectklasserommeten_US
dc.subjectfritidenen_US
dc.titleSosiale medier og kritisk tenkning på fritiden og i klasserommeten_US
dc.title.alternativeSocial media and critical thinking inside and outside of the classroomen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGBSA550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal