Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRigstad, Elise
dc.date.accessioned2023-05-10T11:46:51Z
dc.date.available2023-05-10T11:46:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3067482
dc.descriptionMasteroppgave i grunnskolelærerutdanningen 1.-7. trinn, Høgskulen på Vestlandet, campus Bergenen_US
dc.description.abstractI denne oppgaven har forfatteren utviklet et tverrfaglig undervisningsopplegg om solsystemet. Ved hjelp av spørreskjema har man undersøkt elevers opplevde læringsutbytte i tverrfaglige undervisningsopplegg. Med grunnlag i teori, egen forsknings- og utviklingsoppgave og Utdanningsdirektoratets læreplaner har det blitt foreslått undervisningsmetoder i de mest relevante fagene knyttet opp mot læren om solsystemet. Forfatteren har benyttet metodetriangulering i form av kvantitativ spørreundersøkelse og en kvalitativ case studie for å undersøke sitt eget undervisningsopplegg. Hovedfokus har vært tverrfaglige opplegg med et naturfaglig perspektiv, med vekt på STEAM og blant annet digitale ferdigheter. I oppgaven vil man få et innblikk i hvordan elevene reagerte positivt på erfaringsbasert læring og variert tverrfaglig undervisning, men kun når enkelte kriterier lå til grunn. Det å aktivisere elevenes forkunnskaper og benytte triadiske samtaler viste seg å være essensielt for å kunne delta på undervisningsoppleggene utenfor naturfagstimeneen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectnaturfagen_US
dc.subjectsolsystemeten_US
dc.titleTverrfaglig undervisning om Solsystemeten_US
dc.title.alternativeInterdiciplinary teaching methods and the Solar Systemen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGBNA550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal