Utvidet virkelighet i bøker for barn – «Augmented Reality» og analoge bøker
Peer reviewed, Journal article
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3062822Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Import fra CRIStin [3913]
- Institutt for kunstfag [313]
Originalversjon
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. 2023, 16 (2), . 10.7577/formakademisk.4805Sammendrag
I denne artikkelen ser vi på bruk av utvidet virkelighet («Augmented Reality»/AR) i samspill med analoge bøker. Disse bøkene er produsert av barnehagelærerstudenter med målgruppe barn 2-5 år. Gjennom estetiske læringsprosesser skaper studenter og barn bøker i skjæringspunktet mellom digitale teknologier og fysiske materialer. Analyse og diskusjon tar for seg eksempler på studentenes analoge bøker der de benytter seg av AR, de skapende prosessene og studentenes erfaringer med analoge og digitale teknikker.