dc.contributor.author | Hoem, Jon Øivind | |
dc.contributor.author | Eide, Gro Merete | |
dc.date.accessioned | 2023-04-13T09:27:07Z | |
dc.date.available | 2023-04-13T09:27:07Z | |
dc.date.created | 2023-01-26T23:54:56Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. 2023, 16 (2), . | en_US |
dc.identifier.issn | 1890-9515 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3062822 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen ser vi på bruk av utvidet virkelighet («Augmented Reality»/AR) i samspill med analoge bøker. Disse bøkene er produsert av barnehagelærerstudenter med målgruppe barn 2-5 år. Gjennom estetiske læringsprosesser skaper studenter og barn bøker i skjæringspunktet mellom digitale teknologier og fysiske materialer. Analyse og diskusjon tar for seg eksempler på studentenes analoge bøker der de benytter seg av AR, de skapende prosessene og studentenes erfaringer med analoge og digitale teknikker. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | OsloMet | en_US |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Utvidet virkelighet i bøker for barn – «Augmented Reality» og analoge bøker | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © 2023 Jon Hoem, Gro Eide | en_US |
dc.source.pagenumber | 15 | en_US |
dc.source.volume | 16 | en_US |
dc.source.journal | FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7577/formakademisk.4805 | |
dc.identifier.cristin | 2116128 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |