De usynlige barna : en oppgave om innagerende adferd i barnehagen
dc.contributor.author | Vindenes, Marthe | |
dc.date.accessioned | 2015-09-28T13:21:13Z | |
dc.date.available | 2015-09-28T13:21:13Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/302319 | |
dc.description | Bacheloroppgave i pedagogisk ledelse SF3-312 Mai, 2015 | nb_NO |
dc.description.abstract | «Hva kjennetegner innagerende adferd? og hvordan kan den pedagogiske lederen legge til rette for barn med slik adferd i barnehagen?» Denne oppgaven handler om de «usynlige» barna. De usynlige barna i denne sammenheng er barn med innagerende adferd. Dette er de barna som tar liten plass i barnehagehverdagen. Dette er et tema som er en hjertesak for meg fordi jeg mener at alle barn har rett til å bli sett. Problemstillingen overfor er den som har vært mitt utgangspunkt for denne oppgaven. En problemstilling er det man ønsker å finne ut i løpet av en forskningsprosess. Det kan defineres som et spørsmål man ønsker å søke svar på (Bø & Helle, 2010). Temaet for oppgaven er innagerende adferd hos barn i barnehagealder, og fokuset er hvordan man som pedagogisk leder i en barnehage kan arbeide for å hjelpe og tilrettelegge for barn med slik adferd. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | innagerende adferd | nb_NO |
dc.subject | barn | nb_NO |
dc.subject | usynlige barn | nb_NO |
dc.subject | sjenanse | nb_NO |
dc.title | De usynlige barna : en oppgave om innagerende adferd i barnehagen | nb_NO |
dc.title.alternative | The invisible children | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 32 | nb_NO |