dc.contributor.author | Røhr, Åsta | |
dc.date.accessioned | 2015-09-28T12:51:25Z | |
dc.date.available | 2015-09-28T12:51:25Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/302275 | |
dc.description | Bacheloroppgave i Pedagogisk ledelse
SF3-312
Mai 2015 | nb_NO |
dc.description.abstract | I Rammeplanen står det: «Barn har rett til omsorg og nærhet. For barnehagen er det en primæroppgave å gi omsorg og nærhet og sørge for at barna ut fra alder og individuelle forutsetninger blir møtt med lydhørhet, innlevelse og vilje til samspill. Barnehagen skal gi rom for barns utøvelse av empati og omsorg i hverdagen.» (Kunnsdepartementet, 2011, s. 15). Dette beskriver på en veldig god måte hvordan man som personalet skal jobbe med barna for at de skal bli trygge på sine omsorgspersoner i barnehagen. Personalet skal kunne tilpasse seg etter hvert enkelt barns behov og følelser.
PROBLEMSTILLING:
«Hvordan kan pedagogisk leder legge best mulig til rette for at barn mellom ett og to år skal få en trygg start i barnehagen?» | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | barnehagestart | nb_NO |
dc.subject | tilvenning | nb_NO |
dc.subject | trygghet | nb_NO |
dc.subject | pedagogisk ledelse | nb_NO |
dc.title | «Trygg start på livet i barnehagen» | nb_NO |
dc.title.alternative | «A confident start to life in the kindergarten.» | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 29 | nb_NO |