Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKristoffersen, Bendik
dc.date.accessioned2022-09-15T11:10:09Z
dc.date.available2022-09-15T11:10:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3018019
dc.descriptionMaster i fysisk aktivitet og kosthold i et skolemiljø Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett.en_US
dc.description.abstractHensikten med denne studien er å forstå og beskrive et utvalg elever i tredje klasse på videregående skole sine opplevelser og erfaring om omvendt undervisning med animasjonsvideoer. Metode: Studien har hatt fokus på omvendt undervisning med animasjonsvideoer i faget toppidrett fotball. Omvendt undervisning har i denne studien innebært at elevene har fått utdelt en video med informasjon, og som viser fokusområde for treningsøkten. Formålet med videoene var at elevene skulle få mulighet til å stille forberedt, samt at det ifølge litteraturen om omvendt undervisning skulle være lettere å forstå tilbakemeldinger for elevene. Studien har vært utformet som en case-studie med en fenomenologisk-hermeneutisk vitenskapelig tilnærming. Datainnsamlingen har foregått med et semi-strukturert fokusgruppe intervju med et utvalg (5) elever basert på problemstillingen til oppgaven. Funnene fra studien tyder på at omvendt undervisning kan både gi muligheter og utfordring ger i faget toppidrett fotball. Mulighetene omvendt undervisning kan tilføre kan være bedre tilbakemeldinger for elever, økt læringsfokus på fokusområde, samt mer tid til aktivitet i undervisningen. Dette er også støttet i annen forskning. Utfordringene som elevene trakk fram med omvendt undervisning var dersom enkelte av elevene ikke ser video i forkant av timen så kunne dette få konsekvenser om hva som skjedde på skolen, eller at enkelte av elevene ikke likte denne formen for undervisning i faget. Utfordringene elevene trakk fram finnes også i andre studier. Studiens resultat tyder også på at utformingen på video har mye å si for elevenes læringsutbytte og at elevmedvirkning i hvordan videoene skal utformes er viktig.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleOmvendt undervisning med animasjonsvideoer i programfaget toppidrett fotballen_US
dc.title.alternativeFlipped learning with animationvideos in football at Sport Schools.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMFAKS514en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal