Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLiahagen, Espen Syversen
dc.date.accessioned2022-09-09T08:51:23Z
dc.date.available2022-09-09T08:51:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3016795
dc.descriptionMaster i lærerutdanning GLU 5-10 Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett/Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking 16.06.22en_US
dc.description.abstractDenne studien har brukt en kvantitativ spørreundersøkelse til å undersøke hvordan elever blir motivert av det adaptive oppgavesystemet Smart Øving. Elever føler seg i stor grad kompetente i arbeid med Smart Øving, og de er fornøyde med egen innsats. Følelsen av autonomi er derimot mindre utbredt. Dette på grunn av programmets gjentagende bruk av ytre drivkraft, og at elevene har større tro på lærerens vurdering. Programmet legger lite opp til at elever kan samarbeide og bruke medelever og lærer til hjelp, noe som fører til at følelsen av tilhørighet er minimal. På grunn av liten følelse av tilhørighet og autonomi er det grunn til å tro at Smart Øving ikke gir elever indre motivasjon. Derimot har elever en ytre autonom form for motivasjon i arbeid med programmet, grunnet at selv om en ytre faktor gir utspring til å arbeide med Smart Øving, så er det en sammenheng mellom den ytre faktoren og elevenes mål og verdier.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandet
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectSmart øvingen_US
dc.subjectmotivasjonen_US
dc.subjectmatematikken_US
dc.subjectspillifiseringen_US
dc.title«Hvor smart er Smart Øving?» - Hvordan blir elevers motivasjon påvirket i bruk av et adaptivt digitalt oppgavesystem i matematikk?en_US
dc.title.alternative«How smart is Smart Øving?” - How is students' motivation affected by an adaptive digital system in mathematics?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber69en_US
dc.description.localcodemguma550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal