Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLangnes, Liv Astrid Skåre
dc.date.accessioned2021-09-23T12:45:52Z
dc.date.available2021-09-23T12:45:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2780787
dc.descriptionFakultet for lærarutdanning, kultur og idrett, Høgskulen på Vestlandet/Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking/Masteroppgåve i læring og undervisningen_US
dc.description.abstractDenne masteroppgåva presenterer ei gransking av språkleg fordeling mellom tekstar på nynorsk og bokmål i nynorske lesebøker for to norskverk i ungdomsskulen, Fabel 8–10 og Kontekst 8–10, og i faglærarrapportar i norsk for 10. trinn ved nynorskskular som brukar dei aktuelle bøkene. Bakgrunnen for dei to læreverkforlaga sin praksis for utval av tekstar til lesebøkene blir presentert som resultat frå kvalitative intervju med forlagsrepresentantar. Funna viser at både dei nynorske lesebøkene og faglærarrapportane i granskinga gjennomsnittleg har om lag 1/3 tekstar på nynorsk og 2/3 tekstar på bokmål, og nesten alle tekstane i rapportane er henta frå lesebøkene. Forlaga ser ut til å ha ei hovudmålsetjing om at tekstane i bøkene skal gje elevane lyst til å lese meir. Få publikasjonar på nynorsk for målgruppa og kostnader i samband med omsetjing er faktorar som avgrensar det nynorske utvalet. Dei vektlegg at læreplanen og ikkje lesebøkene skal vere styrande for kva elevane skal lese for å nå kompetansemåla. Resultata diskuterer eg i lys av modellar og teoriar om kva implikasjonar leseeksponering kan ha for lese- og skriveferdigheiter, og kva sjangrar og teksttypar som ser ut til å fasilitere leseengasjement for ungdommar. Oppsummert bidreg denne studien med innsikter om at den språklege fordelinga i tekstutvalet nynorskelevane møter i norskfaget, kan spele ei rolle for elevane sin literacy. Sjølv om ukritisk bruk av leseboka ikkje er i tråd med intensjonane til forlaga, teiknar granskinga eit bilete av at lærarar har tillit til at det tekstlege utvalet i lesebøkene er tilpassa nynorskelevane.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleNok tilfang på begge målformer? Om språkleg fordeling i lesebøker og tekstar i norsk for nynorskelevar i ungdomsskulenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMAS3-307en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal