Songkultur på tvers av generasjonar? - ein studie av ‘kveldsvers’ som eit pedagogisk og kulturelt tema i ei skuleklasse
Master thesis
View/ Open
Date
2021Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for kunstfag [299]
Abstract
Denne studien tek utgangspunkt i fenomenet «kveldsvers» og korleis det vert opplevd i møtet mellom elevar og eldre innanfor rammene av eit samarbeid mellom ein barneskule og ein aldersheim. Studien er gjennomført som ein kasusstudie med samling rundt song der to generasjonar samlast om temaet «kveldsvers». Empirien for studien er intervju med dei to generasjonane og feltnotat. Funna i studien viser mellom anna at når «kveldsvers» som fenomen vert tematisert i møte mellom generasjonar, kan det skape engasjement, inspirere til leik som undring og samskaping, opne for forteljingar om leggerituale og lyfte fram repertoar frå deltakarane si side. Saman med desse funna og teori om songen sin relasjon til identitet og fellesskap og om kveldsverset som fenomen, vert det drøfta korleis ein slik pedagogisk praksis som del av musikkfaget i grunnskulen kan virke kategorialt dannande. Med problemstillinga «Korleis kan temaet ‘kveldsvers’ utformast i pedagogisk praksis og korleis blir dette temaet opplevd som pedagogisk tema og kulturelt fenomen av elevar og eldre?» - prøver eg å nærme meg spørsmål som gjeld utforming av pedagogiske opplegg med kveldsvers som tema og læringsaktivitet i kulturelt møte mellom generasjonar, kva ‘kveldsvers’ dei to generasjonane i studien kjenner til og korleis dei vert og har vore brukt i liva deira, kva livsopplevingar dei knyter til temaet ‘kveldsvers’ og haldningar til temaet ‘kveldsvers’ som kulturelt fenomen i vår tid. Studien kan vere interessant for dei som arbeider innanfor skule og lærarutdanning, dei som er opptekne av musikk i eldreomsorga og songen si rolle i generasjonsmøte. This study is based on the phenomenon I have labelled “evening verse" and how it is experienced in a meeting between students and the elderly within the framework of a collaboration between a elementary school and a retirement home. The study was carried out as a case study where a meeting between two generations on the theme “evening verse” is the main topic. The empirical data are interviews with the two participating groups as well as the researcher’s field notes. The findings of the study show, amongst other things, that when "evening verse" as a phenomenon is the activity and topic in meetings between generations, it creates engagement, inspires play as wonderment and co-creation, opens up for sharing of stories and highlights participants' repertoire of evening rituals. Together with these findings and in light of theory about the relationship between song/singing, identity, community and the evening verse as a phenomenon, I discuss how such a pedagogical practice as part of the school subject music in elementary school can be described as categorial Bildung (Klafki). The main research question for study is: "How can the topic of 'evening verse' be shaped in a pedagogical practice and how is this experienced as a pedagogical theme and cultural phenomenon by students and the elderly?" The study discusses questions with regards to the design of educational programs with evening verses as a theme and learning activity in cultural encounters between generations. This is conceptualised in the questions; which evening verses are the two generations in the study familiar with? ; how are 'evening verses' used and have been used in their lives? ; which life experiences do the participants relate to 'evening verses' and which attitudes do they have to 'evening verse' as a cultural phenomenon in our time? . The study can be of special relevance to those working within school and teacher education, those interested in music used in elderly care and the role of singing in meetings between generations
Description
Master i kreative fag og læreprosessar, musikkprofil Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett, Institutt for kunstfag
Høgskulen på Vestlandet, campus Stord