Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKallerud, Eline Bentsen
dc.date.accessioned2015-02-03T13:05:32Z
dc.date.available2015-02-03T13:05:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275290
dc.descriptionBarnehagelærerutdanning BLU3-1006 Desember, 2014nb_NO
dc.description.abstractGenerelt er tilvenningsperioden i barnehagen lite forsket på, både nasjonalt og internasjonalt (Drugli, 2014). Tilvenning er et tema som blir mer og mer aktuelt, ettersom barn begynner i barnehagen i en mye tidligere alder enn før. I dag går ca. 80% av norske 1-og 2-åringer i barnehagen (Statistisk Sentralbyrå, 2014). Dermed blir kunnskap om de minste bare viktigere for oss som jobber i barnehage. Formålet med oppgaven er et ønske om å tilegne meg mer kunnskap, slik at jeg kan bidra med min kompetanse når jeg er ferdig utdannet barnehagelærer. Jeg håper andre barnehageansatte og barnehagelærerstudenter kan bruke denne fagoppgaven til å styrke deres kompetanse om tilvenning. I denne oppgaven vil jeg legge vekt på hva som er viktig for barnet i tilvenningsprosessen, og hva jeg som pedagogisk leder kan bidra med for å gjøre denne overgangen til en positiv opplevelse. Problemstillingen min lyder dermed som følgende: ”Hvordan kan jeg som pedagogisk leder legge til rette for best mulig tilvenning for ett-og to-åringer?”.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjecttilvenningnb_NO
dc.subjectbarnehagenb_NO
dc.subjectbarnehagestartnb_NO
dc.subjectsmåbarnspedagogikknb_NO
dc.title”Det første møtet med barnehagen” - en bacheloroppgave om tilvenningnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber23nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel