dc.contributor.author | Birkeland, Synne Skibenes | |
dc.date.accessioned | 2015-02-03T12:38:14Z | |
dc.date.available | 2015-02-03T12:38:14Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/275283 | |
dc.description | Barnehagelærerutdanning
BLU3-1006
Desember 2014 | nb_NO |
dc.description.abstract | «Alle barnehagebarn er i en periode av livet der de har særlige omsorgs- og beskyttelsesbehov. Mange barn har i tillegg særlige utfordringer knyttet til sin livssituasjon, og barnehagen må organiseres på en måte som ivaretar alle barn.» (Ødegaard, 2012, s. 7) kan man lese i tekstforslaget til revidert rammeplan for barnehagen. Fokuset knyttes mer mot barnets beste, og personalets ansvar (Ødegaard, 2014).
Ut fra tema og funn i forskningsprosessen har jeg formulert følgende problemstilling:
6
«Hvordan håndterer og forstår pedagogen det omsorgsviktede barn?» | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | omsorgssvikt | nb_NO |
dc.subject | samarbeid | nb_NO |
dc.subject | barnehagen | nb_NO |
dc.subject | berneverntjenesten | nb_NO |
dc.title | «Vi hjelper kanskje foreldrene med å dekke over hull» : en oppgave om barnehagepedagogens syn rundt det omsorgsviktede barn i barnehagen | nb_NO |
dc.title.alternative | “We may cover up parents’ shortcomings” : A paper on kindergarten teachers’ views on neglected children | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 26 | nb_NO |