Show simple item record

dc.contributor.authorHaara, Frode Olav
dc.contributor.authorTaraldsen, Lene Hayden
dc.contributor.authorJenssen, Eirik S.
dc.date.accessioned2021-01-29T13:36:30Z
dc.date.available2021-01-29T13:36:30Z
dc.date.created2020-11-21T13:57:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationHaara, F. O., Taraldsen, L. H., & Jenssen, E. S. (2020). Utvikling av veiledningskompetanse i et læringsfellesskap. Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk, 5(1)en_US
dc.identifier.issn2535-3047
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2725387
dc.description.abstractI artikkelen ser vi på hvordan et fagmiljø kan videreutvikle kompetanse til å veilede gjennom erfaringsdeling og refleksjon rundt egen veilederrolle. Utvikling av veiledningskompetanse kobler vi til deltakelse i et læringsfellesskap og faktisk veiledning, knyttet til et veilederforum. Gjennom en innovativ bruk av narrativer som metodisk tilnærming eksemplifiserer vi ulike perspektiver ved veiledningsarbeid og utvikling av veiledningskompetanse i høyere utdanning.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherBergen Open Access Publishingen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectveiledningen_US
dc.subjectveilederforumen_US
dc.subjectnarrativen_US
dc.titleUtvikling av veiledningskompetanse i et læringsfellesskapen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2020The author(s)en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.volume5en_US
dc.source.journalNORDVEI- Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikken_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.15845/ntvp.v5i1.3157
dc.identifier.cristin1850645
dc.source.articlenumber3157en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal