Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRomme, Jonas Cisar
dc.contributor.authorHoldhus, Kari Mette
dc.contributor.authorWaade, Roy
dc.contributor.authorAlmaas, Rebecca
dc.date.accessioned2020-10-23T07:45:17Z
dc.date.available2020-10-23T07:45:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2684665
dc.descriptionSkriftserien ved Høgskulen på Vestlandet, HVL-notaten_US
dc.description.abstractGjennom forskningsprosjektet «Skole og konsert – fra formidling til dialog» (DiSko) arbeider deltakerne med hvordan en kan produsere og distribuere konserter og annen kunst for elever i skolen, på en slik måte at det kan oppstå eierskap hos alle grupper av deltakere. Dette innovasjonsprosjektet har blant annet som utgangspunkt at eierskap oppstår gjennom likeverdige relasjoner. På denne bakgrunnen initierer DiSko-prosjektet praktiske innovasjonsprosesser knyttet til konsertproduksjon og musikkmøter mellom lærere, elever og kunstnere. Prosjektet pågår i perioden fra 2017 og ut 2020. Vi har til sammen utforsket aktivitet på åtte skoler og med åtte forskjellige musikergrupper. Dette notatet inngår i en serie utgivelser fra prosjektet og omhandler aktivitet på de fire skolene i prosjektets avsluttende syklus. Prosjektets metode er Educational Design Research, en type utprøvende innovasjonsforskning. Prosjektet er finansiert av Norges Forskningsråd. Prosjekteier er Kulturtanken. HVL ved Center for Creativities, Art and Science in Education (CASE) har forskningsansvareten_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.relation.ispartofseriesHVL-notat;2/2020
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKunstnerbesøk, relasjon og samarbeid: Produksjonsnotat fra innovasjonsprosjektet «Skole og konsert – fra formidling til dialog (DiSko)»en_US
dc.typeWorking paperen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal