dc.contributor.author | Berstad, Mary Elisabeth | |
dc.date.accessioned | 2018-07-16T08:41:35Z | |
dc.date.available | 2018-07-16T08:41:35Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2505588 | |
dc.description | Grunnskolelærerutdanning 1-7 | nb_NO |
dc.description.abstract | Når løsningen blir problemet: Selektiv mutisme er en lavfrekvent tilsand, dvs. at det kun er et fåtall barn som blir diagnostisert. Pedagogen får derfor lite informasjon om, og erfaring
med lidelsen. Jeg ønsker med oppgaven å rette oppmerksomhet mot en gruppe barn, som ikke er i stand til å gjøre oss oppmerksomme på dem. Målet for denne forskningen er å se på hvordan et utvalg lærere arbeider for å skape et trygt og Inkluderende læringsmiljø for barn med selektiv mutisme i skolen. Oppgaven er skrevet med bakgrunn i en kvalitativ undersøkelse basert på fem intervju om enkeltlæreres kunnskap og erfaringer. Forskningen antyder at all interaksjon med barn med selektiv mutisme, bør bygge på prinsippene bak defokusert tilnærming. Som pedagog, med ansvar for barn med selektiv mutisme er det viktig å ha et tverrfaglig team i ryggen. Det skal kvalitetssikre opplæringa for disse elevene. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskulen på Vestlandet | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Når løsningen blir problemet | nb_NO |
dc.title.alternative | When the solution becomes the problem | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.description.localcode | PE369 1 BO 2018 VÅR Grunnskolelærerutdanning 1-7 | nb_NO |