Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGunnarshaug, Lene
dc.date.accessioned2018-02-20T13:49:09Z
dc.date.available2018-02-20T13:49:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2486037
dc.description.abstractFormålet bak denne oppgaven er å undersøke hvordan man på best mulig måte kan gjennomføre samtaler som handler om konflikter. For å finne svar på dette har jeg tatt i bruk kvalitativ forsknings metode med en abduktiv tilnærming, og funnet teorigrunnlag som bygger opp under problemstillingen. Min problemstilling er som følger: ”Hvordan kan en som leder på best mulig måte gjennomføre samtaler som handler om konflikter?” Min problemstilling bygger på teori hentet fra forskere som blant andre Lundestad (2010), Melvold og Stubsjøen (2016), Eik, Steinnes og Ødegård (2016), Akslen og Sæle (2015), og Carson og Birkeland (2017). I metode og drøftings kapittelet har jeg støttet meg til Jacobsen (2015) sin bok ”Hvordan gjennomføre undersøkelser?”. Det er også nevnt ulike regelverk og retningslinjer i teori og drøftings kapittelet. Jeg hadde åpne intervju med to ledere i barnehage – en pedagogisk leder og en styrer. Spørsmålene til intervjuene ble knyttet til teorigrunnlaget i oppgaven, og dermed fikk det en fastere struktur slik jeg ønsket med en abduktiv tilnærmingsprosess. Ut fra de data jeg fikk i intervjuet gikk jeg gjennom en lang analyseprosess, hvor jeg transkriberte innholdet og silte ut de mest gjennomgående funnene til problemstillingen min. Jeg presenterte 3 funn fra analyseprosessen og drøftet dette opp mot empiri og tidligere forskning på området Funnene var: 1. Sette barnet i fokus, det er alltid barnas beste vi skal arbeide for. 2. Skape en god organisasjonskultur, ha godt miljø og yrkesetisk bevissthet i personalet. 3. Bygge god samtalerelasjon, forholdet og samtalen skal utvikles i positiv retning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleÅ gjennomføre konfliktfylte samtalernb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel