Show simple item record

dc.contributor.authorTuntland, Hanne
dc.date.accessioned2018-02-01T15:07:34Z
dc.date.available2018-02-01T15:07:34Z
dc.date.issued2006-08
dc.identifier.issn0800-3475
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481671
dc.description.abstractI denne artikkelen presenteres noen hovedpoeng fra oppgaveorientert tilnærming, som bygger på teorier om motorisk læring. Sentralt i disse teoriene er noen prinsipper som man mener fremmer læring av ferdigheter. Disse treningsprinsippene kan med fordel anvendes i ADL-trening. Eksempler på slike treningsprinsipper er tilfeldig trening fremfor mønstertrening og trening av aktiviteter fremfor trening av kroppsfunksjoner. Det er gjort et utvalg på åtte prinsipper som presentes i det følgende.en
dc.language.isonoben
dc.publisherNorsk ergoterapeutforbunden
dc.relation.ispartofseriesErgoterapeuten 2006 no 8en
dc.sourceErgoterapeuten
dc.subject.otherADLen
dc.subject.othertreningsprinsippen
dc.subject.otherferdighetstreningen
dc.subject.otherergoterapien
dc.titleFaktorer som fremmer læring av ferdigheter. En oppgaveorientert tilnærming - del 2en
dc.typeJournal articleen
dc.subject.nsiVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Andre helsefag: 829en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record