Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVik, Jorunn Torheim
dc.date.accessioned2018-02-01T14:55:32Z
dc.date.available2018-02-01T14:55:32Z
dc.date.issued2016-09-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481622
dc.descriptionMasteroppgave i undervisningsvitenskapen_GB
dc.description.abstractThe research focus of this study is adult refugee learners sitting the Lower Secondary Exam in written English, in Norway. Since 2014, the exam has been the same for all candidates, regardless of their background. In spring 2015, the majority group of exam candidates, ethnic Norwegian 10th grade learners, received the average grade 3.9, while the average exam grade for the adult refugee learners was 2.5. The gap in grades between the groups, and their difference in background and level of English proficiency, made the researcher wonder whether the language aims of the English curriculum, and the exam tasks, were adapted to the group of adult learners` aptitudes and abilities. A comparative study between 30 learners with a refugee background and 30 ethnic Norwegian 10th grade learners was conducted, spring 2016. To investigate the groups and find explanations for the difference in their exam results, a survey containing questions about learners` attitude and motivation towards English language and English - speaking culture was completed in both groups. The questionnaire used was an adapted version of Richard Gardner`s Attitude Motivation Test Battery (AMTB). The results from the survey confirmed the researcher`s conviction that there were important differences between the two groups of learners, and that these differences strongly affected the learners` possibilities for success in the written English exam. The 10th grade group was considerably more exposed to both English language and English- speaking culture than the adult group. The explanation for this result is the early start of English learning for Norwegian children, who learn English already from kindergarten age. In addition, English- speaking culture has been affecting young Norwegians for a longer period of time, through the American film and music industry in particular. The adult refugee learners generally report to having limited knowledge about English language and culture, and they signal significantly more classroom anxiety and feelings of shortcoming in their learning. However, - their attitude towards language and culture is very positive, and so is their motivation to learn English. This leads to the conclusion that in order to improve the adult group`s exam performance, the structure of their education and exam in English needs to be evaluated. And perhaps eventually, the present structure needs to be changed.en_GB
dc.description.abstractForskingsfokus for denne oppgåva er vaksne elevar med flyktningbakgrunn som skal ta grunnskule - eksamen i engelsk skriftlig i Norge. Sidan 2014 har denne eksamenen vore den same for alle kandidatar uansett kva bakgrunn desse har. Våren 2015 fekk majoriteten av kandidatane, som er etnisk norske 10. klassingar, snittkarakteren 3.9. Snittet i gruppa av vaksne kandidatar, der flyktningar utgjorde 90%, var 2.5. Denne skilnaden i karaktersnitt mellom dei to elevgruppene fekk forskaren til å undre på om læringsmåla i den engelske læreplanen, og eksamensoppgåvene, var tilpassa den vaksne elevgruppa sine evner og ferdigheiter. Våren 2016 vart det gjennomført ei studie som samanlikna dei to gruppene. 30 vaksne grunnskule- elevar med flyktningbakgrunn og 30 etnisk norske 10. klassingar tok del i undersøkinga. For å undersøke gruppene og finne forklaring på dei ulike eksamensresultata, vart eit spørjeskjema nytta. Dette skjemaet inneheldt spørsmål om elevane sine haldningar og deira motivasjon i høve til å lære engelsk, og lære om engelsk- språkleg kultur. Spørjeskjemaet var ein tilpassa versjon av Richard Gardner sitt Attitude Motivation Test Battery (AMTB). Resultata frå undersøkinga stadfesta forskaren si overtyding om at der var viktige skilnader mellom gruppene og at desse skilnadane hadde sterk påverknad på i kva grad elevane klarer å lukkast i skriftleg eksamen i engelsk. 10. klasseelevane var tydeleg meir påverka av både engelsk språk og engelsk- språkleg kultur enn gruppa av vaksne. Forklaringa for dette resultatet ligg i at norske grunnskuleelevar startar å lære engelsk allereie i barnehagealder. I tillegg har norske 16- åringar vore påverka av engelsk- språkleg kultur over lenger tid, særleg gjennom den amerikanske film- og musikkindustrien. Dei vaksne elevane med flyktningbakgrunn svarar at dei har mindre kunnskap om språk og kultur og dei signaliserer at dei er mykje meir engstelige for å snakke engelsk i klasserommet i tillegg til at dei kjenner på at dei har manglande kunnskap. Men det er verdt å leggje merke til at i gruppa av vaksne engelsk- elevar er haldning og motivasjon i høve til å lære engelsk svært positiv. Konklusjonen etter desse funna vert at for å betre dei vaksne elevane sine eksamensresultat, bør ein evaluere innhaldet i engelskundervisninga deira. Eksamen bør også evaluerast. Mykje tyder på at den noverande forma må endrast.en_GB
dc.language.isoengen_GB
dc.publisherHøgskolen i Bergen/Bergen University Collegeen_GB
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Norway*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/no/*
dc.subject.otherrefugee education in Norwayen_GB
dc.subject.otherutdanning for flyktninger i Norgeen_GB
dc.subject.otherflyktningeren_GB
dc.subject.othertiendeklassingeren_GB
dc.subject.otherengelskundervisningen_GB
dc.titleA Comparative Study of Attitude and Motivation for Learning English, among Adult Refugees and Ethnic Norwegian 10th Gradersen_GB
dc.title.alternativeEi samanliknande studie av haldningar og motivasjon hjå vaksne flyktningar og etnisk norske tiandeklassingar i høve til å lære engelsk.en_GB
dc.typeMaster thesisen_GB


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Norway
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Norway