dc.contributor.author | Danielsen, Anne Grete | |
dc.date.accessioned | 2018-02-01T14:55:07Z | |
dc.date.available | 2018-02-01T14:55:07Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.issn | 0332-8457 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2481566 | |
dc.description.abstract | Mangfoldet karakteriserer stadig sterkere elevgruppen som lærerne møter i skolen. Jeg tror vi trenger å utvikle både tenkningen og metodikken i forhold til tilpasset opplæring for å komme den mangfoldige elevgruppen i møte. Artikkelen løfter frem ulike perspektiv i forhold til mangfoldet og tilpasset opplæring under overskriftene Berikelsesperspektivet, Den konkrete andre og Empowerment. | en |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Utdanningsforbundet | en |
dc.relation.ispartofseries | Spesialpedagogikk Nr 2 2000 | en |
dc.subject.other | berikelsesperspektivet | en |
dc.subject.other | empowerment | en |
dc.title | mangfold og tilpasset opplæring | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 | en |