Browsing Institutt for helse og funksjon by Subject "ergoterapi"
Now showing items 1-10 of 10
-
Arbeidsformer som implementerer kunnskapsbasert praksis
(Ergoterapeuten, Journal article, 2008-01) -
DPBL: Distribuert problembasert læring
(Report, 2006-03-13)Denne pilotstudien beskriver en modell for datastøttet gruppesamarbeid (DPBL) innenfor studiestøttesystemet It's learning. Modellen er bygd på arbeidsformene i problembasert læring. To studentgrupper fra grunnutdanninger ... -
Ergoterapeuter fram på scenen
(Ergoterapeuten, Journal article, 2000) -
Faktorer som fremmer læring av ferdigheter. En oppgaveorientert tilnærming - del 2
(Ergoterapeuten 2006 no 8, Journal article, 2006-08)I denne artikkelen presenteres noen hovedpoeng fra oppgaveorientert tilnærming, som bygger på teorier om motorisk læring. Sentralt i disse teoriene er noen prinsipper som man mener fremmer læring av ferdigheter. Disse ... -
Integrering av kunnskapsbasert praksis ved ergoterapeututdanningen i Bergen
(Ergoterapeuten, Journal article, 2008-01) -
Klinisk resonnering beskrevet av ergoterapeuter som arbeider på sykehus – en metasyntese
(Master thesis, 2011-05-16)Hensikt: Hensikten med masterstudien var å finne svar på forskningsspørsmålet: ”Hvordan beskriver ergoterapeuter som arbeider på sykehus sin kliniske resonnering?”. Metode: Metoden var en metasyntese i form av en ... -
Kunnskapsbasert ergoterapi i et internasjonalt perspektiv
(Ergoterapeuten, Journal article, 2008-01) -
Læring av ADL-ferdigheter. En oppgaveorientert tilnærming - del 1
(Ergoterapeuten 2006 no 8, Journal article, 2006-08)Dette er den første av to artikler om oppgaveorientert tilnærming. Jeg kom over denne teoretiske tilnærmingen i mitt arbeid med å skrive en lærebok ADL og har funnet den svært relevant i all ferdighetslæring. Dette er teori ... -
Undervisning og læring i kunnskapsbasert praksis. Presentasjon av CASP-modellen
(Eregoterapeuten, Journal article, 2009)