Show simple item record

dc.contributor.authorEidsberget, Kristina Ertsås
dc.date.accessioned2017-02-21T09:06:27Z
dc.date.available2017-02-21T09:06:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2431551
dc.descriptionBarnehagelærarutdanning BLU3-1006 Januar 2017nb_NO
dc.description.abstract«Hvordan arbeide for å skape en trygg tilvenning for de minste i barnehagen?» Problemstillingen legger vekt på personalets arbeid med tilvenningen i barnehagen. Det kan være interessant å undersøke hvordan personalet arbeider og legger til rette for barna som skal begynne i barnehagen. Fokuset vil være på hvordan personalet skaper trygghet for barna. Oppgaven vil omhandle 1 og 2 åringer som starter i barnehagen for første gang. Personalet omfatter både pedagogiske ledere, barnehagelærere, fagarbeidere og assistenter. Det falt seg naturlig å intervjue pedagogiske ledere som arbeider på småbarnsavdelinger. «Styraren og den pedagogiske leiaren har eit særleg ansvar for å planleggje, gjennomføre, vurdere og utvikle oppgåvene og innhaldet i barnehagen» (Kunnskapsdepartementet, 2011, s. 21). Pedagogiske ledere vil være gode representanter for personalgruppen, i forhold til at de har hovedansvaret på avdelingen sin.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectTilvenningnb_NO
dc.subjectbarnehagennb_NO
dc.subjectforeldresamarbeidnb_NO
dc.subjecttrygghetnb_NO
dc.subjecttilknytningnb_NO
dc.titleHvordan arbeide for å skape en trygg tilvenning for de minste i barnehagen?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber28nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record