Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMaraas, Gunn
dc.contributor.authorKarlsen, Hanna
dc.date.accessioned2017-02-08T11:40:46Z
dc.date.available2017-02-08T11:40:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2429957
dc.description.abstractI vår bacheloroppgave har det overordnede temaet vært seksuelle overgrep, der vi har valgt å sette fokus på hvordan barnehagen kan bevisstgjøre barn om egne grenser og kropp for å forebygge seksuelle overgrep. Vi har valgt å sette fokus på ulike metodikker, fremgangsmåter og væremåter de voksne i barnehagen kan benytte seg av i slikt forebyggingsarbeid. Problemstillingen ble i følge dette: «Hvordan kan de ansatte barnehagen bevisstgjøre barn i alderen 4-6 år om sin kropp og grenser, for å forebygge voksnes seksuelle overgrep mot barn?». For at vi skulle finne svar på vår problemstilling, valgte vi å benytte oss av den kvalitative forskningsmetoden, ved hjelp av kvalitative forskningsintervjuer. I løpet av oppgaven har vi sendt ut intervjuer til barnehager rundt om i landet, for å kunne finne svar på dette. Vi har også benyttet oss av relevant teori knyttet til vår problemstilling, som har vært med på å svare på denne. Når vi til slutt har sitt på teorien og besvarelsene fra intervjuene, samt presentert besvarelsene, har vi drøftet dette opp med den ferdigstilte teorien vi har brukt. Til slutt har vi kommet med en avslutning/konklusjon. Hvilke metodikker finnes det, hvilke fremgangsmåter benyttes det og hvilke betydning har de ansatte i barnehagen i et slikt forebyggingsarbeid.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleForebygging av seksuelle overgrepnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel