Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTaraldlien, Irmelin
dc.date.accessioned2017-02-08T11:36:10Z
dc.date.available2017-02-08T11:36:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2429956
dc.description.abstractI bacheloroppgaven min har fokuset vært rettet mot temaet: ”Mulighetene for frilek i barnehagens utemiljø” Målet med oppgaven er å se på hvordan barn tar i bruk de mulighetene barnehagens fysiske utemiljø kan gi i deres frilek. Problemstillingen min ble derfor slik: ”Hvordan tar barn i bruk de mulighetene barnehagens fysiske utemiljø kan gi i deres frilek?” For å finne svar på problemstillingen falt valget på å benytte kvalitativ forskningsmetode, med en fenomenologisk tilnærming. De ulike metodene for innsamling av empiri var gjennom observasjon, praksisfortelling og guidet tur. I tillegg har jeg funnet relevant teori gjennom bøker og flere oppdaterte forskningsartikler som i sin helhet hjelper meg å belyse problemstillingen. Med bakgrunn i hva jeg har lest av teori, har jeg analysert og drøftet mine funn og kommet frem til en konklusjon. Gjennom forskningsarbeidet mitt har jeg funnet ut at barn ser ut til å ta i bruk mulighetene for frilek i barnehagens fysiske utemiljø på bakgrunn av deres alder og interesser, i henhold til hvilke affordances hvert barn ser.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleMulighetene for frilek i barnehagens utemiljønb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel