Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på emneord "undervisningsvitenskap"
Viser treff 1-4 av 4
-
Hva slags holdninger har lærere til fleksible skoler?
(Master thesis, 2019)Denne studien utforsker temaet skolebygg, gjennom en casestudie undersøkes hva som legges i begrepet fleksibel skole. Casestudien innebærer at jeg ser på læreres holdninger i sammenheng med Skolebruksplanen for Bergen ... -
Læreres tilpasning av virtuell undervisning
(Master thesis, 2016-09-15)Målet med dette studiet har vært å belyse hvordan lærerne i «Den virtuelle Matematikkskolen» sitt undervisningstilbud for elever med høy måloppnåelse i faget matematikk, tilpasser undervisningen sin i et virtuelt klasserom. ... -
Mindfullness i skolen: Klinikk eller pedagogikk?
(Master thesis, 2015)Mindfulness kan beskrives som en kontemplativ observasjon av hendelser i øyeblikket, som tanker, følelser og kroppslige fornemmelser. Flere intervensjonsstudier har undersøkt effekter av mindfulness på psykisk helse, adferd ... -
Picturebooks as crossover literature. A study of how readers of different ages perceive iconotext and themes in picturebooks
(Master thesis, 2016-09-15)Within the crossover genre, picturebooks lack distinctive attention, generally due to the presumption that the picturebook format is limited to the child reader. Traditionally, picturebooks have been associated with ...