• Hva slags holdninger har lærere til fleksible skoler? 

      Karlsen, Niklas (Master thesis, 2019)
      Denne studien utforsker temaet skolebygg, gjennom en casestudie undersøkes hva som legges i begrepet fleksibel skole. Casestudien innebærer at jeg ser på læreres holdninger i sammenheng med Skolebruksplanen for Bergen ...
    • Læreres tilpasning av virtuell undervisning 

      Hammer, Lars Olav (Master thesis, 2016-09-15)
      Målet med dette studiet har vært å belyse hvordan lærerne i «Den virtuelle Matematikkskolen» sitt undervisningstilbud for elever med høy måloppnåelse i faget matematikk, tilpasser undervisningen sin i et virtuelt klasserom. ...
    • Mindfullness i skolen: Klinikk eller pedagogikk? 

      Bastiansen, Gitte Helene (Master thesis, 2015)
      Mindfulness kan beskrives som en kontemplativ observasjon av hendelser i øyeblikket, som tanker, følelser og kroppslige fornemmelser. Flere intervensjonsstudier har undersøkt effekter av mindfulness på psykisk helse, adferd ...
    • Picturebooks as crossover literature. A study of how readers of different ages perceive iconotext and themes in picturebooks 

      Mikkelsen, Monica (Master thesis, 2016-09-15)
      Within the crossover genre, picturebooks lack distinctive attention, generally due to the presumption that the picturebook format is limited to the child reader. Traditionally, picturebooks have been associated with ...