Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på emneord "lesevansker"
Viser treff 1-3 av 3
-
En kvalitativ studie om læreres opplevelse av digitale verktøy som tilrettelegging for skolefaglig mestring og motivasjon for elever med lese- og skrivevansker
(Master thesis, 2023)Opplæringsloven er tuftet på skolens mandat, den fremhever at opplæringen skal tilpasses evnene og forutsetningene hos den enkelte elev (Opplæringslova, 1998, §1-3). Nitten prosent av norske elever presterer under kritisk ... -
PPUDeltid - også for studentar med lese- og skrivevanskar?
(HSF Notat, Book, 2006)Tilrettelegging for studentar med lese- og skrivevanskar i høgre utdanning er utgangspunktet for eit utviklingsarbeid på Praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) ved Høgskulen i Sogn og Fjordane. Vi har arbeidd med tiltak som ... -
Visuelle utfordringer: Usynlige årsaker til elevers vansker med lesing?
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven presenterer et underkommunisert problemområde i skolen; hvordan visuelle utfordringer kan påvirke og gi vansker knyttet til elevers lesing. Problemstillingen for oppgaven er: Hvilke erfaringer og hvilken ...