Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på forfatter "Berg-Brekkhus, Åshild"
-
Levd demokrati og deliberal didaktisk praksis. En studie i lys av kapabilitetstilnærmingen.
Berg-Brekkhus, Åshild; Werler, Tobias Christoph (Peer reviewed; Journal article, 2021)Lived democracy and the didaktik of deliberative practice. A study in the lens of the Capability Approach. In this article, we examine the relationship between lived democracy and education. We ask what didactic practices ... -
Mulighetsbetingelser, frihet og utviklingspotensial hos elever i den videregående skolen. En kvalitativ to-casestudie i lys av kapabilitetstilnærmingen.
Berg-Brekkhus, Åshild (Doctoral thesis, 2020)Avhandlingen undersøker elevers opplæringstilbud i yrkesfaglige utdanningsprogram i den norske videregående skolen (Vgs.). Elevers yrkesfagopplæring er en del av enhetsskolemodellen og skal i tillegg til å fremme generelle ...