Browsing Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag by Author "Borgen, Jorunn Spord"
Now showing items 1-3 of 3
-
Generasjon 2.0: Mannlige lærere i kunst og håndverk
Bråten, Ingvard; Borgen, Jorunn Spord (Peer reviewed; Journal article, 2022)Menn er i mindretall som lærere i grunnskolen, denne tendensen blir forsterket i kunst- og håndverksfaget. Vi har intervjuet mannlige lærere som underviser i faget i grunnskolen, samt mannlige studenter som utdanner seg ... -
Global Paradoxes and Provocations in Education: Exploring Sustainable Futures for Children and Youth
Borgen, Jorunn Spord; Ødegaard, Elin Eriksen (Chapter, 2021)Global trends in education are accompanied by both paradoxes and provocations. The paradoxes constitute inherent educational dilemmas, such as the paradox of institutional education, wherein social rules and mandatory tasks ... -
Standardisering av WHO-anbefalingen for fysisk aktivitet for barn og unge og konsekvenser for praksis i norske skoler.
Karlsen, Maria Louise; Skarpenes, Ove; Borgen, Jorunn Spord (Peer reviewed; Journal article, 2022)I denne artikkelen tar forfatterne opp til diskusjon Verdens helseorganisasjon (WHO) sin anbefaling for barn og unge om 60 minutter fysisk aktivt daglig, og et eksempel på hvordan denne helsebaserte anbefalingen blir innført ...