Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på tittel
Viser treff 16-35 av 2200
-
Aksjonsforskning om samarbeid i sanntids digitale grupperom
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven omhandler aksjonsforskning med hensikt til å øke elevers samarbeid i sanntids digitale grupperom. Lærerne og jeg hadde erfart at elevene var lite aktive i interaksjon med hverandre og ønsket var å øke ... -
Aksjonslæringsprosjekt i barnehage: Fra utside til innside fokus med følelsesfokusert samspill
(Master thesis, 2021)Problemstilling: Ønske med dette forskningsprosjektet er å bidra med kunnskap om følelsesfokusert samspill i barnehagefeltet, der personalets viktige rolle blir synliggjort. Når et barnehagepersonale blir styrket gjennom ... -
Aktiv deltakelse i pedagogikkstudiet i lærerutdanningen
(Research report, 2021) -
Algebra: Elevers forståelse av likninger
(Bachelor thesis, 2013-08-30)I denne oppgaven har jeg tatt for meg elevers likningsforståelse og om de har problemer når det gjelder overgangen mellom konkret og abstrakt likningsløsing. Dette er for at jeg i min fremtid som lærer vil være best mulig ... -
Algebra: en studie av algebraisk tenkning i to lærebøker på barnetrinnet
(Bachelor thesis, 2017) -
«Alle foreldre gjør sitt beste, men ikke alle gjør det godt nok»
(Bachelor thesis, 2023) -
Alle har rett å høyre til - også dei som ikkje høyrer
(Bachelor thesis, 2018) -
«Alle vet hva jeg leker her, det er liksom mitt sted.» En studie om barns frilek i barnehagen og naturen.
(Bachelor thesis, 2017)Fokuset i bacheloroppgaven min har vært rettet mot temaet: barns frilek i barnehagens uteområde og i naturen». Jeg fant det interessant å forske på hvordan barna tok i bruk de mulighetene til lek som finns i deres utemiljø ... -
Alternative Perspectives on Environmental and Sustainability Education: A Study of Curriculum Policies across India, China and Japan
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Environmental and Sustainability Education (ESE) in the formal sector is evolving rapidly across global contexts. Early Childhood settings are increasingly being seen as fertile grounds for promoting ESE values, attitudes ... -
An Investigation into 10th Grade EFL Textbook Tasks and to What Extent They Promote Critical and Meaningful Learning
(Master thesis, 2019)This thesis presents an analysis of three English as a Foreign Language (EFL) 10th grade textbooks and to what extent their tasks related to sustainable development promote critical and meaningful learning. The study has ... -
An investigation of critical thinking and media influence among Norwegian EFL learners: Media representations of class.
(Master thesis, 2019)This thesis is an exploration of practices, perceptions and media influence in one group-specific case. Adolescents’ involvement in digital technology and media is widely discussed today. One of the aims of this study is ... -
Analyse av læreverk i matematikk med fokus på relasjonell forståelse
(Bachelor thesis, 2018) -
Analysis of EFL textbooks for lower secondary school: How effectively do new EFL textbooks in lower secondary schools facilitate intercultural competence and accommodate LK20 guidelines about intercultural competence?
(Master thesis, 2021)This Master’s thesis in Education is written in the field of English didactics and presents an analysis of how effectively Norwegian 8th grade English as a foreign language (EFL) textbooks facilitate the development of ... -
Andrespråkselevar og norsk morfologi – ein korpusbasert studie
(Master thesis, 2019)Føremålet med denne studien har vore å finne ut korleis andrespråkselevar meistrar bøyingskategoriane i dei tre største ordklassane i norsk. Som følgje av aukande innvandring til Noreg, vert det stadig fleire elevar i ... -
Anerkjennelse av ettåringenes kroppslige uttrykk i barnehagen
(Bachelor thesis, 2012) -
Antecedents of students’ self-regulatory strength in technology-rich school environments
(Journal article; Peer reviewed, 2016)The internet activity of adolescents has increased to a considerable extent over the past few years. A key question is how students are able to regulate their study efforts in technology-rich classrooms. With the introduction ... -
Antecedents of youth’s beliefs about agency and online learning
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Developing students’ digital skills and self-confidence in their ability to purposefully use online learning opportunities is considered important for achieving educational objectives. This study empirically explores ... -
Antirasisme etter Auschwitz: Didaktiske refleksjoner om Holocaust som antirasistisk verktøy i den norske skolen
(Doctoral thesis, 2022)Siden årtusenskiftet har historien om Holocaust vært en sentral del av norske skolemyndigheters beskrivelse av arbeidet mot rasisme. Denne sammenkoblingen har konkret betydd at undervisning om Holocaust er løftet frem fra ... -
Anvendelsen av Noomer i matematikkundervisningen av tallmengder
(Master thesis, 2017-05-15)DragonBox Numbers har som mål å bedre tallforståelse til barn, i alderen 4-8. år, gjennom å spille et digitalt spill. Appen er basert på figurer som kalles Noomer. Utvikleren av DragonBox har et prøveprosjekt i en kommune ...