Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGunderstad, Hanne
dc.date.accessioned2012-06-27T07:03:25Z
dc.date.available2012-06-27T07:03:25Z
dc.date.issued2012-06-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/152183
dc.description.abstractDette er en bacheloroppgave innen førskolelærerstudiet på 15 studiepoeng. Jeg har valgt å fokusere på miljøvern i barnehagen og kom frem til følgende problemstilling: Hvordan arbeider barnehagen med miljøvern og hvor finner de ansatte materialet/inspirasjon for å kunne formidle miljøbevissthet på en best mulig måte til barna? For å kunne svare på problemstillingen valgte jeg å bruke kvalitativ metode, hvor jeg hadde fokus på intervju av styrer og pedagog i to forskjellige barnehager, og observerte i den ene barnehagen. Det teoretiske utvalget jeg har benyttet er knyttet til problemområdet miljøvern i barnehagen. Problemstillingen ble besvart gjennom resultatet jeg fikk ut ifra intervjuene og de observasjonene jeg gjorde, sammen med den teorien jeg har brukt. Konklusjon og endelig resultat er at barnehagen arbeider med miljøvern ved å fokusere på konkrete oppgaver og prosjekter som kildesortering, kompostering, økologisk kjøkkenhage og holdningsskapende arbeid med turer, og undersøkelser av kretsløpet, i naturen og plukking av søppel i nærområdet. For å formidle miljøbevissthet på en best mulig måte til barna så er samarbeidet med organisasjonen ”Grønn hverdag” fremhevet av begge barnehagene. Kurs, ekskursjoner, fagstoff og barnehagens styringsdokumenter er også nevnt som inspirasjon for de oppleggene barnehagen har i forbindelse med miljøvern.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectNaturno_NO
dc.subjectFriluftno_NO
dc.subjectBarnehageno_NO
dc.titleMiljøvern i barnehagenno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel