dc.description.abstract | Målet med bacheloroppgåva vår «Bruk av digitale verkty i matematikkundervisninga: Ei
kvantitativ undersøking blant lærarar på barnetrinnet» var å finne ut kva for nokre
oppfatningar barneskulelærarane i Stord, Bømlo og Fitjar kommune har om IKT-bruk i
matematikkfaget og korleis dei brukar det. Difor blei dette naturleg problemstillinga vår. For å
finne svar på problemstillinga vel me å gjennomføra ei spørjeundersøking blant lærarar som
undervisar i matematikk på barnetrinnet i dei tre kommunane. Me ville danne eit bilete av
korleis det ser ut i dei tre kommunane og ikkje korleis dei einskilde lærar brukar IKT i
matematikkundervisninga si. Difor vart alle lærarane som jobbar på 1-7.trinn i dei tre
kommunane bedne om å delta på undersøkinga. Om lag halvparten av lærarane tok seg tid til
å svara og dette er i vår meining ein god svarprosent. Dersom lærarane har misoppfatta
spørsmåla i spørjeskjemaet eller kryssa i feil rute med eit feiltak er dette sjølvsagt faktorar
som kan gjer at resultata i undersøkinga vår vert feil. Ettersom at me måtte avgrensa
storleiken på spørjeskjemaet er det ikkje sikkert me har fått med nok spørsmål til å kunne
trekkje klare konklusjonar.
Bærbare datamaskinar og trådlaust internett er i følgje vår undersøking dei to digitale
ressursane lærarane i Stord, Bømlo og Fitjar kommune har størst tilgang til. Graden av tilgang
er varierande i frå skule til skule, men mange lærarar (65%) seier at dei ville brukt meir IKT i
matematikkundervisninga si om dei hadde hatt større tilgang til digitale verkty. Me fann og ut
at det er stor variasjon i kor mange timar i veka lærarar brukar på pedagogiske nettstadar i
undervisninga si. Kanskje ville bruken gått opp om tilgangen hadde vore større. Sjølv om det
er varierande kor mykje tid lærarane brukar på pedagogiske nettstadar så fann me ut at det blir
brukt hyppigare enn verktyprogram. I følgje lærarane er påstanden «IKT gir tilgang på meir
variert lærebøker og læremateriell på nettet» den vikitgaste årsaka til gode resultat. Dei
meiner at «det er svært mange andre forhold som har mykje større betyding enn bruk av IKT»
er den viktigaste årsaka til dårlege resultat.
Då lærarane fekk spørsmål om dei meinte at IKT i dag hindrar elevane i å arbeida med
prosessen fram mot svaret på oppgåvane, svara dei fleste at dei var einige. IKT bidrar heller
til at elevane får fokus på rett svar og stimulerer til prøving og feiling. I påstanden om at IKT
tek for mykje tid svarar dei fleste at dei ikkje tykkjer IKT tek for mykje tid, men mange er
nøytrale til påstanden. Dei som seier seg einige i at IKT tar for mykje tid har stort sett liten
3
tilgang på digitale ressursar. Det er ein klar samanheng mellom kor ofte lærarane brukar IKT i
undervisninga si og kvar dei stiller seg til påstanden om at IKT tar for mykje tid. Lærarane
som brukar IKT sjeldnast meiner at IKT tar for mykje tid. Bortimot alle lærarane (99 %) har
trua på at IKT kan vera positivt i matematikkundervisninga. | no_NO |