Show simple item record

dc.contributor.authorGjøsæter, Åge
dc.date.accessioned2013-12-18T12:28:18Z
dc.date.available2013-12-18T12:28:18Z
dc.date.issued2013-12-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/151467
dc.description.abstractTema for paperet er organisasjons- og ledelsesstudier innenfor høyere utdanning som kvalifiseringsarenaer for profesjonell utvikling. Læreprosesser og læringsutbytte med sikte på profesjonell utvikling drøftes med referanse til kunnskapsformer, overflate- og dybdelæring som læringsteoretisk rammeverk. Det argumenteres for at praktisk erfaringskunnskap representerer et undervurdert aktivum som motvirker at læreprosesser i organisasjons- og ledelsesfag får en teoretisk ”slagside” mot overflatelæring, og dermed i begrenset grad bidrar til profesjonell utvikling. Læringsutbytte, i form av profesjonell utvikling, fordrer dybdelæring hvor tilført teoretisk påstandskunnskap relateres til praktisk erfaringskunnskap, som igjen fordrer kontekstuell forståelse som basis for utvikling av profesjonelt skjønn og reflektert lederatferd. Implikasjoner for organisasjons- og ledelsesstudier som kvalifiseringsarenaer for profesjonell utvikling konkretiseres og drøftes.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectNordisk Nettverk for profesjonsforskning i Aarhus 25. og 26.10.2012no_NO
dc.titleHøyere organisasjons- og ledelsesstudier som arenaer for profesjonell utviklingno_NO
dc.typeReportno_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record