”Ikke lett å være svaksynt” : skoletrivsel hos elever som er svaksynte sammenlignet med andre elever i videregående skole
dc.contributor.author | Tandstad, Hilde Karine | |
dc.date.accessioned | 2011-02-16T08:50:47Z | |
dc.date.available | 2011-02-16T08:50:47Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/150657 | |
dc.description | Masteroppgave ved Institutt for spesialpedagogikk Det utdanningsvitenskaplige fakultet Universitetet i Oslo November 2010 | en_US |
dc.description.abstract | Trivsel har i en årrekke stått sentralt i undersøkelser som generelt er rettet mot elever i videregående skole. Elever som er svaksynte i videregående skole er en uensartet og lavfrekvent gruppe. Lite forskning er knyttet til denne ungdomsgruppen i Norge. Formålet med undersøkelsen har vært å få mer kunnskap om hvordan svaksynte elever trives i videregående skole, og hvilke synspedagogiske utfordringer som kan ligge i dette. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.title | ”Ikke lett å være svaksynt” : skoletrivsel hos elever som er svaksynte sammenlignet med andre elever i videregående skole | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200 | en_US |
dc.source.pagenumber | 138 s. | en_US |