• Erfaringer ved bruk av VR-simulering i et skolemiljø 

      Simonnes, Simon Andreas (Master thesis, 2020)
      I lang tid har det vært lite problematisk for lærere i skolen å velge hvilke læringsverktøy man skal benytte i undervisningen. Typiske tradisjonelle læringsverktøy har vært tavle og notatblokk, mens elevene har brukt ...
    • Fortelling som inngang til pedagogisk kunnskap 

      Eide, Marianne Leikvoll; Brekke, May Britt Revheim (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Denne artikkelen bygger på utprøving av praksisfortelling som studentaktiv læringsform. Noen av funnene, og erfaringene vi har gjort oss, trekkes her frem for å belyse hvordan fortellingen kan bidra til å skape sammenhenger ...
    • Hvordan opplever forsvarsspillere i en norsk toppfotballklubb videobruk for å utvikle spillkompetanse? 

      Kolseth, Marius Kvinge (Master thesis, 2020)
      Denne studien undersøker hvordan forsvarsspillere i en norsk toppfotballklubb kan utvikle spillkompetanse ved hjelp av video. Fotballfeltet er i stadig utvikling og toppfotballklubbene har stort støtteapparat og digitale ...
    • Hvordan utvikle spillkompetanse ved bruk av videobaserte refleksjonsoppgaver? 

      Olsen, Morten (Master thesis, 2019)
      Sammendrag Denne studien er et aksjonsforskningsprosjekt som ble utført med tre spillere tilknyttet toppklubb på Vestlandet og kretslag gutter 14 år i fylket. Målet til studien har vært å undersøke hvordan videobaserte ...
    • Kritisk refleksjon: En kvalitativ studie av anestesistudenters refleksjonsnotater i praksis 

      Andersen, Elisabeth Juell (Master thesis, 2021)
      Bakgrunn: Det hersker ulike teorier og meninger om hva kritisk refleksjon er, hvordan man lærer seg å reflektere og hvordan evnen til kritisk refleksjon kan måles. Hvorvidt anestesisykepleier-studenter oppnår et nivå der ...
    • Praksisfortelling, refleksjon og transformativ læring 

      Brekke, May Britt Revheim; Eide, Marianne Leikvoll (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Denne artikkelen retter oppmerksomheten mot hvordan refleksjon og transformasjon kan fremmes gjennom praksisfortellingen som en studentaktiv læringsform i pedagogikkundervisningen i lærerutdanningen. I arbeidet med ...
    • Reflekterende skriving som kroppslig erfaring. Erfaringer fra kommunikasjonsundervisning. 

      Øien, Aud Marie (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      The aim of the study was to explore how third year social educator students reflect in writing on challenging practice-based experiences of communication, and how they experience the writing process. Based on selected and ...
    • Å fremme studenters evne til refleksjon - en pedagogisk utfordring 

      Dahl, Hellen; Alvsvåg, Herdis (Peer reviewed; Journal article, 2013)
      Artikkelen retter oppmerksomheten mot refleksjonsprosessen i en sykepleierutdanning slik den kommer til uttrykk i studenters refleksjonsnotat. Fokus er på notater som karakteriseres som ikke-reflekterte. At studenters ...
    • Å leie med ei open dør: Å vera leiar i hovudet og sjukepleiar i hjarta 

      Sævild, Anita Lønnebakken (Master thesis, 2014)
      Dei siste ti åra har ein hatt ei utvikling i kommunal sektor kor ein har sett ein auke i brukarar og det blir utført meir avansert pleie i kommunane enn tidlegare. Dette fører til at avdelingssjukepleiaren har fått fleire ...