Blar i Høgskulen på Vestlandet på tittel
Viser treff 2462-2481 av 13103
-
«Du er så mye mer enn det jeg bare ser»
(Bachelor thesis, 2019) -
Du får bli med, du får bli med, men ikkje du… : Ei kvalitativ analyse av politiske og administrative prosessar knytt til barn i norske asylmottak sitt barnehagetilbod
(Master thesis, 2021)Tema i dette forskingsprosjektet er barn som bur på asylmottak, og deira moglegheit til å gå i ordinære barnehagar medan dei bur der. Straumen av asylsøkjarar til Noreg har dei siste 12 åra vore svært varierande, og nye ... -
Du får ikke leke med oss!
(Bachelor thesis, 2019) -
«Du får ikkje leike med oss» : ei bacheloroppgåva om mobbing blant barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)I følgje rammeplanen (2011) skal det ikkje vere rom for diskriminering eller krenkande ord og handlingar i barnehagen si verksemd, og av respekt for både fellesskapet og det enkelte individ må dette atterspeglast i det ... -
«Du forstår ikke hvor sinnssykt dypt dette spillet er!» Bruk av leseforståelsesstrategier og tolkning av dataspillet Draugen
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hvordan elever tar i bruk leseforståelsesstrategier for å navigere seg i det norskproduserte dataspillet Draugen, og hvordan de sammen tolker handlingen i spillet. Dataspill er et medium som ... -
«Du jobber godt nå.» Om tilnærminger og holdninger ved måltidsstøtte for anorexia nervosa.
(Bachelor thesis, 2021) -
‘Du kalte meg Kate’ Kjønnsidentitetstematikk i ungdomsromanene Hør her’a! og Kunsten å være normal.
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven undersøker hvordan språket på replikk- og fortellernivå, bidrar til utforskningen av kjønnsidentitetstematikk i et utvalg nyere ungdomslitteratur. Kjønnsidentitetstematikk, eller kjønnsinkongruens, er ... -
Du kan aldri vite kva morgondagen bringer: Zambiske barn sine tankar om eiga framtid
(Student paper, others, 2016) -
"Du kan jo ikkje lære å spikke noe uten å faktisk gjøre det"- Inger 15 år. En studie om erfaringslæring
(Master thesis, 2016-08-12)Bakgrunnen for denne masteroppgaven har vært ungdomsskoleelevens utvikling av kyndighet i en konkret læringssituasjon. Med fokus på erfaringslæring i lys av den sosiokulturelle teorien har jeg jobbet ut i fra følgende ... -
«Du må ha ein idé» : ein studie av utviklingsorienterte rektorar
(Master thesis, 2017)Denne studien har som føremål å få betre kunnskap om kva det er å vere ein utviklingsorientert rektor. Gjennom intervju med eit strategisk utval på åtte rektorar frå grunnskulen i Sogn og Fjordane har eg undersøkt kva ... -
Du må se bak atferden min
(Bachelor thesis, 2023)The topic of our bachelor's thesis is how pedagogues work to include five-year-olds with disruptive behavior in free play. Based on our research question, the text has a consistent focus on four themes: free play, disruptive ... -
Du må synst det er kjekt! - om oppleving, kompetanse og læring i personalleiarrolla
(Master thesis, 2006)”Du må synst det er kjekt!” - Om oppleving, kompetanse og læring i personalleiarrolla Studien har som føremål å få kunnskap om korleis leiarar opplever det å vere personalleiarar, kva kompetanse dei meiner er viktig i ... -
«Du må tro det før du kan se det» : omsorgssvikt og barn i sårbare livssituasjoner, hvordan kan vi jobbe med dette i barnehagen og i samarbeid med andre etater?
(Bachelor thesis, 2017)«Hvordan kan et godt samarbeid i barnehagen og tverretatlig være med på å avdekke flere tilfeller av omsorgssvikt og barn i sårbare livssituasjoner?»Vårt mål med denne oppgaven er å få økt kunnskap og innsikt i det å arbeide ... -
«Du må trø så varsomt»: en undersøkelse av barnehagelæreres refleksjoner om egen rolle i barnestyrt lek
(Master thesis, 2021)Tittel: «Du må trø så varsomt»: en undersøkelse av barnehagelæreres refleksjoner om egen rolle i barnestyrt lek. Formål: Rammeplan for barnehagen er tydelig på at leken skal ha en sentral plass og lekens egenverdi skal ... -
"Du och jag, Alfred": En oppgave om barn med utagerende atferd og barnehagen som en arena for mestring
(Bachelor thesis, 2016) -
Du og jeg i nære relasjoner, til det beste for barna
(Bachelor thesis, 2019) -
«Du ser at det har gjort noko med heile skulen»: Når lærarar skal lære
(Journal article, 2017)Skuleleiarar har eit overordna ansvar for eit læringsmiljø som oppmuntrar lærarar til å utvikle seg fagleg. Korleis kan ein gå fram for å lukkast med kompetanseheving blant lærarane? -
Du ser det ikke før du tror det – tør du tenke det verste? : hvordan kan våre holdninger som profesjonelle påvirke barns mot til å fortelle om seksuelle overgrep?
(Bachelor thesis, 2015)Det er min oppfatning at hvordan vi responderer på barnet og det barnet forteller, har innvirkning på hva barnet våger å dele med oss. Vi må respektere barnet og se på det som et kompetent menneske som er ekspert på sine ...