Blar i Høgskulen på Vestlandet på tittel
Viser treff 2482-2501 av 13103
-
Det du ser er ikke alt
(Bachelor thesis, 2013-05-08)Tittel: Det du ser er ikke alt. Bakgrunn: Helsepersonell møter flere ulike pasientgrupper i hverdagen, og det er viktig at alle behandles med samme holdninger og respekten. Dette gjelder også for rusmiddelmisbrukere. ... -
Du skal ikke tro, du skal vite! : holdninger og kunnskaper rundt barnevernssamarbeid i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)I denne oppgaven har vi tatt for oss barnehagen og foreldrenes samarbeid med barnevernet. Vi vil legge fokus på foreldrenes kunnskaper og holdninger ovenfor barnevernet, og hvordan en som pedagogisk leder kan arbeide med ... -
Du trur ingen vil forstå
(Bachelor thesis, 2022) -
Du vil ikke dø, men orker ikke livet
(Bachelor thesis, 2023) -
Dual staining with CFDA-AM and SYTOX Blue in flow cytometry analysis of UV-irradiated Tetraselmis suecica to evaluate vitality
(Peer reviewed; Journal article, 2016) -
Durable immune responses after BNT162b2 vaccination in home-dwelling old adults
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Objectives Elderly are an understudied, high-risk group vulnerable to severe COVID-19. We comprehensively analyzed the durability of humoral and cellular immune responses after BNT162b2 vaccination and SARS-CoV-2 infection ... -
Durable T-cellular and humoral responses in SARS-CoV-2 hospitalized and community patients
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Background Neutralizing antibodies are important for protection against the pandemic SARS-CoV-2 virus, and long-term memory responses determine the risk of re-infection or boosting after vaccination. T-cellular responses ... -
Dusjforhengets forbannelse
(Others, 2011) -
Dybdelæring : en dokumentanalyse av intensjonen bak den utstrakte bruken av begrepet dybdelæring i norske utdanningspolitiske dokumenter
(Master thesis, 2021)Dybdelæringsbegrepet har vært fremme i samfunnsdebatten siden 2014, og bruken har gitt ulik betydning. Dette kan skape vansker når dybdelæring skal forstås og operasjonaliseres i praksisfeltet. Denne oppgaven kan være til ... -
Dybdelæring i matematikk ved arbeid med matematisk modellering
(Master thesis, 2020)Høsten 2020 trer de nye læreplanene i kraft med fokus på dybdelæring i de ulike fagene. I matematikkfaget har det blitt utarbeidet seks kjerneelementer som skal bidra til at elever oppnår dybdelæring i faget, hvorav ... -
Dybdelæring som endringsforslag for fremtidens skole
(Bachelor thesis, 2019) -
Dybdelæring ved å utforske og skape
(Bachelor thesis, 2019) -
Dybdelæring – et Pedagogisk Begrep?
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en dokumentanalyse av NOU 2014: 7 Elevens læring i fremtiden skole, et kunnskapsgrunnlag; NOU 2015: 8 Fremtidens skole, fornyelse av fag og kompetanser; Stortingsmelding 28 (2015-2016) Fag – Fordypning ... -
Dybdelæring: Økt læring - eller bare et «nytt» begrep?
(Bachelor thesis, 2019) -
Dygdsetikk i møte med etiske dilemma i den kliniske kvardagen
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Omsorgsutøvarar møter dagleg etiske dilemma, og ei innebygd handlingsforventning fører ofte til at ein må ta val basert på personleg intuisjon meir enn systematisk refleksjon. Hensikten med artikkelen er å sjå kva dygder ... -
Dynamic analysis and validation of a multi-body floating wind turbine using the moving frame method
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This research applies the moving frame method (MFM) to the multi-body dynamic analysis of an OC3 phase IV spar buoy with the NREL 5MW turbine. Further, it verifies previous results obtained through numerical comparisons ... -
Dynamic analysis of a multi-body floating wind turbine
(Bachelor thesis, 2022) -
Dynamic and kinematic observers for output coordination control of Euler-Lagrange systems: A comparison and applications
(Journal article; Peer reviewed, 2015)This paper compares a dynamic and a kinematic observer approach for output coordination control of mechanical systems formulated in the Euler-Lagrange framework. The observers are designed to estimate missing velocity and ... -
Dynamic balance, but not precision throw, is positively associated with academic performance in children
(Peer reviewed; Journal article, 2020)We analyzed the longitudinal association between dynamic balance and throwing skill with academic performance and whether waist circumference mediated these relationships. The current one-year longitudinal study followed ...