Blar i Høgskulen på Vestlandet på tittel
Viser treff 2425-2444 av 13090
-
Dokumentasjon og kontroll av brannteknisk utførelse
(Master thesis, 2018)Bakgrunnen for oppgaven er et ønske om å gå litt i dybden på detaljprosjektering og produksjonsunderlag og hvordan dette utføres i norske byggeprosjekter. Det oppfattes ofte å være en mismatch mellom det offentliges fokus ... -
Dokumentasjon og presentasjon av Håkonshallen
(Bachelor thesis, 2019) -
Dokumentasjon og presentasjon av kulturminner
(Bachelor thesis, 2018) -
Domstolskapt rett. En institusjonell analyse av utviklingen av regelen om lovfestet ojektivt ansvar fra 1866 til 2003
(Rapport. Universitetet i Bergen. Institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap, Doctoral thesis, 2005)Oppsummering Denne avhandlingen er en studie av regelanvendelse og regeldannelse i norsk Høyesterett. Den gir en analyse av hvordan og hvorfor et bestemt juridisk resonnement etableres og utvikles – regelen om ulovfestet ... -
Don't blame the Germans for our own shortcomings
(Others, 2019) -
‘Don't call it a workforce, call it a profession!’: Perceptions of Scottish early years professionals on their roles from past to future
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Studies indicate Early Years Professionals continue to feel undervalued within their role, despite a significant shift in their perceptions from being a carer to being a professional. To improve the understanding of the ... -
Don’t allow our tech revolution to be destroyed
(Others, 2019) -
Don’t give me a fish – teach me to fish instead
(Student paper, others, 2010)Gatebarn situasjonen i Livingstone er et økende problem, hovedsaklig på grunn av HIV/Aids generasjonen og fattigdommen som herjer Zambia. Myndighetene har jobbet med å finne ut hvordan de best mulig kan hindre en fremtidig ... -
‘Don’t We Have a Storyline?’ Negotiating Devising Strategy in a Nordic-Baltic Teacher Education Programme’s Artistic Production
(Journal article; Peer reviewed, 2016)This article investigates the process of devising strategy in an intercultural Baltic-Nordic setting. Sixty teacher education participants collaborated on an interdisciplinary artistic production based on Norwegian folk ... -
Dopplereffekt
(Others, 2011) -
Dose-response of resistance training for neck-and shoulder pain relief: A workplace intervention study
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Background Musculoskeletal disorders are highly prevalent among office workers, with strong evidence suggesting that workplace-based resistance training programs can prevent several upper extremity musculoskeletal disorders. ... -
Dosering av tiltak i slagrehabilitering – en litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2020) -
Downs syndrom og alternativ supplerende kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven ble spørsmålet: Kan tegnspråk og tegn til tale som alternativt supplerende kommunikasjon bli brukt for mennesker med Down syndrom og hvordan kan dette tilrettelegges for dem? spurt. For å svare på dette ... -
DPBL: Distribuert problembasert læring
(Report, 2006-03-13)Denne pilotstudien beskriver en modell for datastøttet gruppesamarbeid (DPBL) innenfor studiestøttesystemet It's learning. Modellen er bygd på arbeidsformene i problembasert læring. To studentgrupper fra grunnutdanninger ... -
Drainage system and thermal structure of a High Arctic polythermal glacier: Waldemarbreen, western Svalbard
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Understanding glacier drainage system behaviour and its response to increased meltwater production faces several challenges in the High Arctic because many glaciers are transitioning from polythermal to almost entirely ... -
Drama i kunstformidling: Kan bruk av drama øke elevers interesse og lærelyst i kunstformidling?
(Bachelor thesis, 2015-10-27)Målet vårt med denne oppgaven var å finne ut om drama som metode virker positivt inn på elevenes interesse og lærelyst i kunst. Bacheloroppgaven vår er knyttet til fagene pedagogikk og kunst og håndverk. Vår problemstilling ... -
Drama i matematikk: En studie av fem åttendeklasseelevers opplevelse av å arbeide med matematikk gjennom dramafaglige arbeidsmetoder
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven har som formål å gi innsikt i hvordan fem elever i åttende trinn opplever å arbeide med matematikk gjennom et tverrfaglig prosessdrama med rollekategorier. Gjennom individuelle, semistrukturerte intervju ... -
Drama i undersøkende matematikkundervisning i begynneropplæringen
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien har vært å se på hvilken funksjon drama kan ha i undersøkende matematikkundervisning om temaet tid i begynneropplæring. Gjennom dramaforløpet «Tidemann som har mistet tiden» har elevene deltatt ... -
Drama som uttrykk for djup læring
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgåva vert det undersøkt på kva måte drama som læringsform kan bidra til djup læring og som vurderingsverkty i grunnskulen. Gjennom aksjonsforsking er det utvikla og gjennomført eit langstrakt dramaforlaup ...